Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å innføre fast føde og for et par dager siden kokte jeg poteter, moste med stavmikser og fryste ned i porsjonspakker. En porsjon ble blandet med morsmelk og var middag samme dag til gullungens store begeistring. Men da jeg tok opp en av de nedfryste pakkene smakte den... ikke akkurat skrekkelig, men ikke mykt og deilig og potetaktig, som potetmos skal smake. En touch av tørrfisk, vil jeg si, faktisk. Heller ikke konsistensen var som før nedfrysing, seig og ekkel. Er det noen triks for nedfrysing av potet? Lar det seg i det hele tatt gjøre? Eller var dette et udefinert uhell og jeg kan trygt gå ut fra et vellykket resultat neste gang? Kan det være stavmiksingen som er problemet - potetmosen ble nemlig litt seigere enn jeg hadde tenkt med stavmikser, men var likvel i høy grad spiselig før nedfrysing. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg opplevde det samme da jeg begynte for et par mnd siden. Lagde opp mange porsjoner med gulrot og potetmos, og så var det papp når jeg tinte den opp igjen. Jeg spurte noen erfarne babymat damer, og de sa at det var pga poteten, den er ikke god å fryse. Men om jeg vil fryse noe med potet i så er det viktig å tilsette fettet før frysen. Jeg tilsetter nemlig oljen når jeg skal servere, men en må altså tilsette den før en fryser ned maten. Men jeg har ikke testet ut det rådet. Nå fryser jeg bare mat uten potet, og de med potet de lager jeg opp for 2 dager og har i kjøleskapet istedet, med kaldpresset olivenolje i :-)

Skrevet

Å! Takker! Lurte på å sende en melding direkte til deg siden du er en racer på babymat, men så fikk jeg jo svar likevel ;) Skal sjekke det der med olje i poteten før frysing. Krysser fingre!

Gjest eelis+kian
Skrevet

Hjelp, det har jeg også gjort. Men jeg har ikke brukt noe av poteten enda. SKUFFELSE!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...