Gå til innhold

Litt skeptisk... Ang storspiser på 3mnd og ei uke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knerten her er en ordentlig storspiser virker det som... Han er ikke noen stor gutt egentlig. På 3mnd-kontrollen var han 6.1kg og 60cm lang. Da spiste han 6 ganger i døgnet og ca 150ml pr gang, 1 gang om natta. Men nå den siste uka har han tatt helt av. Oppe i 7 ganger i døgnet, 2 ganger om natta og spiser iallfall ikke mindre enn 150ml pr gang. Føler også at jeg må holde igjen matingen litt. Han er sulten ca hver andre time, men klarer å dra det ut til 2.5 timer, og han har en dupp på ca halvannen- 2 timer midt på dagen, da går det litt lenger mellom måltidene. Helsesøster sa på 3mnd-kontrollen at flaskebarn av og til trenger mer mat litt tidl enn brystbarn og at jeg kanskje måtte komme til å gi grøt innen neste kontroll hvor det skulle handle om ernæring. Tenkte da at neste kontroll var 5-mnd-kontroll, men det er jo 4-mnd-kontrollen ho tenkte på. Er det noen her som har begynt å gi grøt så tidl som 3 mnd og ei uke?? Vi har gitt ham litt velling idag for å se om det kan hjelpe noe, men svigermor mener at vi bare bør starte med grøt istedet. Tenker å ringe helsesøster i morgen, men har lyst til å høre deres erfaringer:)

Ble langt og tett dette, men håper noen vil lese og dele erfaringer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik begynte gutten min også da han var på samme alder? Begynte å gi velling på kveldsflaska. Etter ca. 1 uke begynte jeg i gi han litt "suppegrøt" Begynte å lage grøten litt tykkere, og lagde av 40 ml MME. Han syns det var veldig godt. Men nå vil han plutselig ikke ha mer. Da blir det heller velling på flere flasker. Han blir 4 måneder om 4 dager.

Jeg ville ikke begynt med grøt før han har fått velling noen dager, greit å starte forsiktig med tilvenning.

Skrevet

Takk for svar:) Jeg heller mest mot å gi velling, ja, så vil nok prøve det en stund. Han gjorde ikke noe ut av å få velling. Enig med deg at forsiktig tilvenning er viktig i starten, og iallfall til så små mager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...