Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Jeg får dem faen ikke rene.. ikke fugene i dusjen heller, siden vi er så dumme å dusjer rett på flisene..
brooklyn Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 min mor (sukk) kommanderer min mann inn i dusjen med ajax bad og vindusvask, og en gryteskrubb. Så får han gnikke og vaske. (jeg er høygravid og gjør ikke slike stunts.) Dørene blir så fine atte! Skrubb i fugene også, kjempeeffektivt (ikke noe fancy skrubber, en sånn 10 -pk for en 10-15 kroner eller noe).
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 Jeg bruker også jif skurekrem og en sånn skrubbeting med svamp på den ene siden og skur på den andre.. Men et veldig veldig godt tips er når du først har fått de rene; Kjøp sånn vannavvisende middel på biltema eller lignende som det er meninga man skal bruke på frontruta på bilen. Funker som ei kule, og glassene holder seg rene og pene i en evighet:o) Vannet preller rett av!
3småtroll♥ Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 Ta med en microfiberklut i dusjen! Ikke noe såpe trengs, men du må gni en del;) Når du begyner å gni vil du kjenne at kluten heger litt igjen (i møkka) så må du gni til kluten sklir lett. Da er møkka og belegget borte og dørene vil holde seg rene ganske så lenge! Jeg har prøvd div. skuremidler og masse andre vaskemidler, men eneste som fugerer her er microfiber:)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #5 Skrevet 16. mars 2010 Tusen takk for masse kjempe gode tips Skal gå til innkjøp av både microfiberklut, svamper og vannavisende middel
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #7 Skrevet 19. mars 2010 Stålull gjør susen for meg... Men tror jeg skal prøve sånn vannavvisende greier fra Biltema i tillegg, for å slippe å gjøre det så ofte.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #8 Skrevet 19. mars 2010 Du bør IKKE bruke skurekrem på glass. Det kan faktisk bli riper. Bruk heller vindusvask, eller gjerne bare utblandet zalo. Vaks godt med microfiberklut (MYE bedre enn svamp) og skyld. Fuger: her kan nok svamp eller børste/skrubb gjøre en god jobb, jgenre i kombo med zalo-vann.
Erle79 Skrevet 19. mars 2010 #9 Skrevet 19. mars 2010 Jeg henger meg på microfiber-tipset. Det fungerer kjempebra. Gleder meg til å prøve middelet som gjør at vannet preller av, en kjempeidé!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2010 #10 Skrevet 19. mars 2010 Jeg bruker ren salmiakk rett på dørene. Pustepauser er selvfølgelig påkrevd, men funker som bare det. Vannavisende middel høres genialt ut!
It's all about me Skrevet 19. mars 2010 #11 Skrevet 19. mars 2010 Dørene i dusjen og speilet er da så enkelt atte. Microfiberklut for bad eller glass og rent vann. Da kan du bare la det være kliss vått etterpå og la det tørke av seg selv.
Mortilbarn Skrevet 19. mars 2010 #12 Skrevet 19. mars 2010 Heldig du, min mann tenker ikke tanken engang, og fnyser hvis jeg sier "vask dusjen". "Den vaskes jo to ganger hver dag!" Mannfolk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå