Gå til innhold

Vanligvis helt rolig baby blir hysterisk når pappan skal legge henne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen vår er 4 mnd. Når jeg legger henne for kvelden, gråter hun også noen ganger litt, men ikke hysterisk. Vi har allerede en tre-åring som er avhengig av at jeg legger henne og ikke pappan, så vi tenkte babyen skulle venne seg til å bli lagt av pappan. Fra første dag han prøvde, gråt hun seg i søvn. Han prøvde en uke i strekk, uten bedring. Vi har en "regel" om at hun ikke skal gråte hysterisk i senga, så han tar henne opp når det blir ille, prøver å legge henne ned igjen når hun har roet seg osv, men det ender med at hun sovner utslitt i armene hans (det tar mellom 10 og 30 min.). Innimellom har jeg lagt henne, mest for å se om hun gråter sånn med meg også, men det gjør hun ikke. Har flere ganger sovnet nesten uten en lyd når jeg har lagt henne i senga si. I dag og i går har vi prøvd å gjøre det sammen, at pappan legger mens jeg er ved siden av og trøster når hun gråter, og etterhvert trakk jeg meg unna, men gråt seg i søvn da også. What to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer også på dette. Har prøvd det samme som dere + at jeg legger og pappan er med. Men er litt skriking da også. Det varierer litt, så jeg håper dette bare er forbigående. Har lest en plass at i denne alderen er babyene redde for å bli forlatt ++ Vi sitter på sengekanten og holder i hånda, stryker på kinnet og snakker rolig. Viser at vi er tilstede. Er det hysterisk gråt tar vi opp og trøster litt og legger ned igjen etterpå.

Vil gjerne høre fra andre også.

Skrevet

Vi har mye samme problem, vesla er nå 7 mnd. Eller problem... Vi ignorer det egentlig. Bytter på å legge henne og skriker hun når pappen legger henne, så får hun bare skrike (ikke alene altså, han er jo der). Med meg skriker hun nesten aldri. Regner med at på ett eller annet tidspunkt vil det gi seg og hun vil innse at vi er like gode foreldre selv om jeg har henne mest siden jeg er hjemme. Har ikke planer om å få en unge som nekter å bli lagt av den ene eller andre av oss, så dette er vi ganske bestemt på. Selv om det kan ta mange måneder før det faller på plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...