Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #1 Del Skrevet 16. mars 2010 Til alle dere med fødselsangst. Jeg hadde veldig fødselsangst og snakket med jordmor om dette når jeg var på kontroll hos henne. Det finnes selvfølgelig forskjellige grader av fødselsangst og det er nok mange som har det både verre og bedre enn jeg hadde det men kanskje min fødselshistorie vil hjelpe noen. Jeg gikk med rier i over 48 timer før vi dro til sykehuset. De var uregelmessige men det var nok til at jeg ikke sov med mer enn toppen 20 min. mellomrom. Dette var kjempe slitsomt og jeg var super glad når vi kom til sykehuset og hadde 4 cm. åpning. Jeg lå først to timer i badekar (som virket til riene ble sterkere) før jeg kom på fødestue og fikk satt epidural. Etter to timer sluttet epiduralen å virke og det var veldig vondt i en og en halv time før anestesilegen klarte å fikse det. Fra jeg kom på sykehuset og til gutten var ute tok det 18 timer. Han måtte bli tatt med tang, og jeg ble både klippet og jeg revnet. Med andre ord, det var en lang fødsel, men noe av det beste jeg har opplevd. Jeg gruet meg enormt på forhånd, men når man er i det så tenker man ikke på det i det hele tatt. Man bare gjør det man må. Om jeg måtte hatt den samme fødselen igjen hadde det ikke gjort noen verdens ting for det er vel verdt det! Så ikke gru dere jenter, gled dere! Det er det beste dere vil oppleve noen gang. (Og klippingen og revningen kjente jeg ikke engang. Ikke syingen heller, for da har du babyen din på brystet). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141593687-gikk-bra-p%C3%A5-tross-av-f%C3%B8dselsangst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2010 #2 Del Skrevet 18. mars 2010 Jeg har allerede født en gang, så jeg vet hva jeg går til. Og det var definitivt ikke det beste jeg noengang har opplevd, og jo, jeg gruer meg. Det at jeg fikk babyen på brystet merket jeg ikke engang, fordi jeg var i sjokk etter den grusomme opplevelsen det var å føde. Jeg går i samtaleterapi som hjelper noe, men hverken du eller den flinke jordmoren/ psykologen som jeg går i samtale til klarer å få meg til å slutte å grue meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141593687-gikk-bra-p%C3%A5-tross-av-f%C3%B8dselsangst/#findComment-141604424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AO3 Skrevet 18. mars 2010 #3 Del Skrevet 18. mars 2010 Så fint at du fikk en fin opplevelse, selv om du i utgangspunktet hadde fødselsangst OG endte med tangforløsning! Fødselsangst er ulikt for alle. Jeg hadde absolutt ikke fødselsangst før første fødsel, men fikk det fordi min første fødsel var en veldig traumatisk opplevelse som endte i ks og mange komplikasjoner. Jeg er nok i en litt annen situasjon enn deg og andre førstegangsfødende, dessverre. Jeg er skikkelig misunnelig på deg, faktisk, som har hatt en fin fødselsopplevelse! Kos deg med babyen din! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141593687-gikk-bra-p%C3%A5-tross-av-f%C3%B8dselsangst/#findComment-141604537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå