Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Da har jeg vært hos gynekologen. Han var ikke fornøyd med at jeg blør så mye og mente at jeg begynte med plastrene for tidlig... dvs at jeg burde kommet til han for scanning først for å se om slimhinnen var tynn nok til å begynne på østrogenpads. Jeg fikk jo beskjed om å begynne første dag mens, men han mener at dette ikke var bra. Jeg har en slimhinne nå ( etter 6 dager med pads) på 6 mm. Han sa at det var mye så tidlig og trodde derfor at jeg har bygget ny slimhimme over den gamle og det er derfor jeg blør. Som han at det kan gå bra hvis jeg sluttet å blø SNAREST, hvis ikke mente han at jeg må avbryte. Jeg ringte Spania med disse resultatene og de sa at en slimhinne på 6 var bra, det var andre som hadde mye mer enn det på første scan. Likevel er de bekymret for blødningen som ikke slutter og enden på visa ble at jeg skal øke med ett plaster og så ringe dem status på torsdag. De sa at jeg mest sannsynlig må avbryte og begynne på nytt. Har vært helt nede i kjelleren i dag, men "what to do?", vil jo ikke dra ned med en dysfunksjonell slimhinne heller da. Og hvis jeg blør er det jo uaktuellt. Uff, har sett sånn fram til dette, gedigen nedtur!

Jeg så at gynekologen var misfornøyd med alt Spania hadde gjort, medisinvalg og alt. "Jeg ville ikke gjort det sånn" osv. Det jeg vet er at han vil mitt beste i hvert fall. Spania sier at de fleste er uenige om behandling, sånn er det bare. Jeg har veldig gode erfaringer med Spania så langt, så vi må bare finne en vei. Som sagt blødde jeg lite til å begynne med, så jeg begynnte kanskje for tidlig på padsene, javel.

Må innrømme at bitre tårer er felt i dag.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141593404-oppdatering-desea-og-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da - så leit at det ikke fungerer slik det skal hverken med blødninger eller sammarbeidet mellom Spania og gynekologen din. De hadde ingen kommentar til mine blødninger mellom med.start og scanning, men så falt det meg ikke inn heller at det kunne oppfattes som et problem og informerte dem derfor ikke. Krysser fingrene for at det stopper i løpet av morgendagen. Ville hatt litt is i magen var jeg deg og ventet til langt ut på dagen før jeg ringte, du har ingen ting å tape.

Lykke til, skal tenke på deg.

Jeg grudde meg til å ringe Spania i dag, men de kom meg i forkjøpet, og fordi jeg blør ennå sa de at det beste er å avbryte. Visste jo det, så jeg takla det rimelig bra. Men det gikk mye bedre enn jeg trodde likevel!! Det viser seg at jeg ikke må på p pillen igjen. Jeg skal fortsette med plastrene og begynne på progesteron i fem dager, så avslutte og vente på ny blødning. Derfra er det igjen plaster, og vips så er jeg i Spania. Kan belage meg på ca fire uker, ikke åtte, som jeg har trodd:) Alt ble så mye mer overkommelig nå! De var så snille mot meg i telefonen og på mail og sa at jeg ikke måtte bekymre meg for noen ting og stole på dem. Jeg skal gå til gynekologen regelmessig fra nå slik at dette ikke skjer igjen. Da vil han sjekke at slimhinna er helt tynn før plastrene kommer på. Er i grunn ved veldig godt mot! De har heller ikke krevd noe ekstra penger av meg, jeg tenker at de nok er vant til at det ikke alltid går på skinner og har tatt høyde for slike situasjoner som dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...