Lillemoro Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Vi har endelig bestemt oss for at gutten vår skal hete Cedrik! vi er veldig fornøyde med navnvalget. Men det vi vurderer nå er.. Etternavnet (ene) Min mann er fransk så han vil ha et fransk etternavn. og vi tenkte først på min etternavn som mellomnavn, som er ganske norskt. men skal vi heller kjøre stilen helt ut, og gi gutten et fransk navn til som mellomnavn, noe som er ganske normalt i hans familie. hva syntes dere? da blir det Cedrik - frankt mellomnavn - pappas franske etternavn. Navn vi vurderer som mellomnavn er : Cedrik Emil ( uttales franskt, Emiiiil ) Cedrik Alexi / Alexis (som er bestefar) Cedrik Denis Cedrik Mioz hva syntes du vi burde gjøre? flere forslag til mellomnavn ?
sunnfjordmor venter fjerde Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Spørs litt kor mange i norge som har ditt etternavn. Eg har eit etternavn som berre 30 i norge har så eg ville føre navnet vidare så våre barn har fornavn+ farens etternavn + mitt etternavn. Viss du heiter Olsen el.l som er mange av i norge syn eg det hadde vore litt tøft å kjøre løpet heilt ut med fransk heile vegen. På den andre side vil jo det og ha både norsk og fransk etternavn seie litt om guten, at han faktisk har opprinnelse fra to land.
prebs Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 Jeg ville tatt Cedrik + ditt etternavn som mellomnavn + farens etternavn. Da får han liksom litt av begge kulturer Men da ville jeg ha droppet fornavn nummer to.
Synnøve_Solbakken Skrevet 16. mars 2010 #5 Skrevet 16. mars 2010 Enig med prebs. Ellers syns jeg Cedrik Emil funker bra, de andre likte jeg ikke.
Lova80 Skrevet 16. mars 2010 #6 Skrevet 16. mars 2010 Tenk om det blit slutt mellom dere en dag, da vil du vel at sønnen din skal ha litt norsk i navnet sitt også vel...? Du vil vel føre videre litt av deg..... Spennende med kombinasjon norsk-fransk, skiller han jo litt ut i begge kulturer det;-)
Lova80 Skrevet 16. mars 2010 #7 Skrevet 16. mars 2010 Nydelig navn Cedric forresten! Grattis med navnevalg:-D
Miranda C Skrevet 17. mars 2010 #8 Skrevet 17. mars 2010 Grattis ) Cedrik er egentlig litt tøft, må bli litt vant til det :-) Cedrik Emil var nydelig! Velg det + farens etternavn
M ♥ ♂-2010 Skrevet 17. mars 2010 #9 Skrevet 17. mars 2010 Så gøy at det ble Cedrik! Det var veldig tøft:) Jeg synes det høres bedre ut kun med fars etternavn, ja. Av mellomnavnene du har ramset opp, liker jeg best Cedrik Emil. Men samtidig synes jeg oppkalling er utrolig koselig... Men, Cedrik Alexi kommer på en god 2.plass. De to andre likte jeg ikke:) Her er to forslag til fra min franske samling;) Cedrik Bernhard Cedrik Lucien Cedrik Nicolas
tezzie Skrevet 18. mars 2010 #10 Skrevet 18. mars 2010 Han er jo like mye norsk som fransk, og jeg personlig ville beholdt mitt norske etternavn som mellomnavn, om det blir på bekostning av et fransk mellomnavn, so be it. Men Cedrik Emiiil låter jo veldig bra. Alikevel, ville jeg heller hatt mitt etternavn om ikke han kan ha fire navn da )
Rampongi Skrevet 19. mars 2010 #11 Skrevet 19. mars 2010 enig med Tezzie. Jenta vår er halvt italiensk og har mitt etternavn som mellomnavn (veldig norskt etternavn) og farens til slutt. Hun har forøvrig et norrønt fornavn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå