SuperKlar86Gravid Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Det er mnå 14 dager siden jeg hadde lap. De siste dagene har jeg hatt litt vondt (øm) i eggstokkene ( eller området rundt der) og hatt litt vondt i korsryggen/ og siden av ryggen. Jeg har fulgt rådene om ikke å ha sex, ikke bruke tampong osv. de 10 første dagene. Og jeg tror ikke det er infeksjon, fordi jeg har ikke sååå vondt på en måte og inge feber....Og har hatt infeksjon før- så mener jeg vet hvordan det kjennes.... Føles nesten som litt mensensmerter, at det murrer litt og er litt "varme" følelse i nedre del av magen.... Er dette vanlig? Eller hva tror dere det er? Føler meg fortsatt litt oppblåst etter lap. Er livredd for å få noe mer infeksjonsgreier, siden det er på grunn av infeksjon etter SA at jeg er her inne på Ass.befruktning med tette eggledere.... Har forsåvidt eggløsning nok rundt disse dagene, men har aldri kjent noe i forbindelse med det før... Erfaringer?....
Skaubinna Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Hei:-) Jeg hadde lap 23. februar, og akkurat som deg var jeg oppblåst og "rar" i magen en god stund etterpå. Har du hatt noen pboblemer med å bæ..e? ;-) For kanskje du kan være litt hard i magen? Narkosen KAN gjøre det litt tregere i magen i etterkant som KAN kjennes ut som litt trykk og press i mageområdet i etterkant. Jeg hadde også litt rar mage i etterkant, men i dag kom mensen og jeg føler meg lettet, for da er liksom kroppen i gang igjen:-) Men vet du, dersom du er usikker, så ring og spør! Mye bedre å få litt svar dersom man lurer fremfor å gå rundt og gruble. Lykke til!
MK73 Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 Jeg skulle til å si det da jeg så at du skrev det; er du sikker på at det ikke er eggløsningen du kjenner? Det er ikke uvanlig at kroppen fungerer litt annerledes etter lap, men det spørs jo også hva som ble gjort under inngrepet, og hva resultatene var. Jeg hadde ingen slike erfaringer som du beskriver etter min operasjon.
SuperKlar86Gravid Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. mars 2010 Det føles som de små smertene jeg kjenner sitter i livmoren. Når jeg står stille med bena, men rister på hoftene, gjør det vondt midt inni- i livmorsmområdet.... Men har ikke feber eller noe....Men tenker at OM det kan være en infeksjon, så vil jeg være tidlig ute...Så spørs om jeg skal gå på åpen time i morgen og ta en CRP for å sjekke... Kaaaan jo kanskje være eggløsningen, at den kjennes bedre nå etter lap, men skjønner på en måte ikke helt at det kan være det- og da trodde jeg kanskje smertene ville sittet andre steder. Tusen takk for svar vertfall :)
MK73 Skrevet 17. mars 2010 #5 Skrevet 17. mars 2010 Høres lurt ut å ta en CRP - fort gjort, koster lite og gir deg et endeleig svar mhp infeksjon. Husk bare på at CRPen kan øke kjempefort, så for det om den er lav nå, så kan du ha en infeksjon hvis du skulle bli verre i dagene etter prøven. God bedring!
SuperKlar86Gravid Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 17. mars 2010 Jeg har hatt stikkinger i hele natt- slik at jeg har våkna lissom. Kjennes nesten ut som livmoren ( eller noe rundt der) trekker seg sammen eller at det vertfall "skjer" noe inni der. I dag har det vært ubehagelig og tisse- og smertene kjennes nesten helt bak i rompa. Det er også vondt å sette seg og bøye seg.. Men alt dette varer ikke hele tiden, kommer og går... Jeg bor på et fantastisk lite sted, som faktisk ga med legetime i dag 13.30. Helt utrolig- så da får jeg bort å sjekke. Typisk min flaks viss det er noe mere tull...
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 17. mars 2010 #7 Skrevet 17. mars 2010 heisann...ser på klokka at du sikkert sitter i stolen nå :-) Ville bare si at det er nok lurt å sjekke. Hatt Lap to ganger men ikke sånn vondt så lenge etterpå... Lykke til!
SuperKlar86Gravid Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #8 Skrevet 17. mars 2010 Var til legen, men både urinprøve og CRP var normal. Han mente at det kunne være eggløsningen, som føles mye "verre" nå etter lap. Syns det hele er rart, føler lissom at livmora mi er en hoven klump inni der. Men men, når prøvene ikke sier noe så! Regner vell da bare med at der kroppen som klager litt etter å ha blirr blåst opp osv. Han sa også at det kunne danne seg arrvev etter lap, og at også kunne kjennes. Jeg får satse på at alt er som det skal. Han ba meg ringe igjen dersom det fortsatte/ ble verre. Nå veeenter jeg bare på time hos gyn 19. april, så hun kan hive meg i køen for IVF så fort som fy...! Er jo opptil 6 mnd ventetid her....:/
Håpefull38 Skrevet 17. mars 2010 #9 Skrevet 17. mars 2010 De legger inn kateter under laparaskopien, og etterpå er det veldig vondt å tisse. Jeg skjønte ikke hvorfor det skulle være så vondt å tisse før jeg leste epikrisen ei stund etter lapen. Det var ingen som fortalte meg at de hadde gjort det, og jeg hadde ikke hatt det før. Hadde en større operasjon for snart 2 år siden, og etter fikk jeg nesten ikke til å tisse, samtidig som det var forferdelig vondt da det kom. Nå er jeg i gang med IVF:-) Satte første sprøyte med Gonal-F for en halv time siden! Lykke til!
SuperKlar86Gravid Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #10 Skrevet 17. mars 2010 ååå- gjør de det?! Visste jeg ikke ! Lykke masse til med IVF`en, jeg håper og være i gang i løper av de neste 6 månedene selv! Klem
MK73 Skrevet 17. mars 2010 #11 Skrevet 17. mars 2010 De legger ikke alltid inn kateter, det ble ikke gjort med meg. ..men godt å høre at alt ser OK ut. Mest sannsynlig blir du bedre i løpet av noen dager, men om du blir verre eller det holder seg slik mer enn noen dager så ikke nøl med å gå tilbake til legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå