Gå til innhold

BRIO HAPPY med lufthjul vs MONDIAL/ EDGE med classic understell

Anbefalte innlegg

Synes emmaljunga virker å ha bedre kvalitet enn brio, men hva med trillekomfort? Vekten er nesten den samme for sportvogn, men hva med fjæringen? SKAL KUN HA SPORTSVOGN OG LUFTHJUL. Har brio happy, men vurderer emmaljunga classic sport (samme som mondial/edge med classic understell). Tidl også hatt simo og ønsker derfor fortsatt myk trillekomfort.

Noen som har prøvd begge?

Fortsetter under...

Jeg har Brio Happy med luftkanalhjul og Emmaljunga Edge Duo med sportsunderstell. Ikke helt den kominasjonen du spurte etter, men i alle fall noen synspunkter. Personlig liker jeg edge bedre enn happy. Edge med sportsunderstell veier 19 kg som sportsvogn, og når barnet veier 11 kg, så skyver man på 30 kg foran seg (pluss stelleveske og pose/tepper/dyne/lammeskinn og det man måtte ha i varekurven). Når vi byttet fra bag til sportsvogndelen på edge ble tyngdepunktet på helt feil plass, så det ble mye tyngre å trille, og spesielt når man skulle svinge...

Emmaljunga fordeler:

- bedre kalesje (kan dras langt fram og dermed mye mer lun)

- bedre festing av fottrekket

- ett ekstra hakk for ryggstillinger

- bedre stoff

- bedre fjæring (syns brio hadde alt for mye fjæring)

- insektsnett integrert i kalesjen

- enklere å komme til luftinga i kalesjen

Brio fordeler:

- lettere vogn

- bedre patent for å regulere høyden på teleskop-håndtaket

- kan ta ned frontbøylen uten å bruke verktøy

Det var det jeg kom på i farta.

Takk for svar. Selv om det ikke var den kombinasjonen jeg var ute etter var den absolutt relevant. Vekt brio med lufthjul 16 kg og emmaljunga med classic understell 16,7 kg så på de variantene slipper jeg å tenke på vektsammenligning. Ser alle de fordelene ved emmaljunga som er nevnt. Er bare SÅ usikker på om jeg synes emmaljunga blir for stiv å trille. Likte dessverre ikke å trille city cross grunnet lite fjæring.

Så bra at du syns det var relevant. Da du trillet city cross og syns det var for lite fjæring, justerte du på den E.A.S.T. justerbare fjæringen? Kjente du noe særlig forskjell på Lav, Medium og Høy?

Anonym 12:40

Annonse

Vedr CC. Fjæringa var innstilt på det mykeste, men jeg prøvd ikke alle innstillingene så jeg vet ikke om forskjellen er stor. Det var kanskje like mye hjulene som fjæringa. Jeg likte vogna kjempegodt i forhold til vekt og sittedel, men synes hjulene bråkte for mye på snø/ is, samt ristet. Prøvde også vogna i by på asfalt (ikke snø/ is), og da var den en helt annen opplevelse. Dessverre er vinteren lang nok så da blir det annen vogn på meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...