Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

idag ringte jeg legekontoret for å få time til første kontroll, men de pleide ikke å ha første kontroll før mellom uke 12-16. Syns det var litt sent jeg da...fikk time da jeg går inn i min uke 14... har lurt litt på dette med privat ul, hvor tidlig har det noe for seg å reise på det? kan man evt reise til jordmor før legekontrollen for å få noe litt tidligere? er 5+3 nå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig å begynne hos jordmor i uke noen-og-tjue. Men du kan jo alltids bestille ultralyd hos privat jordmor.Eller ringe offentlig jordmor der du bor, for å høre. Men de offentlige pleier ikke ha ultralydapparat, tror jeg. Hjertelyd kan de vel se på ultralyd ca nå tror jeg, det kan du sikkert finne ut hvis du googler det:D

Skrevet

Heisann

Fra uke 7 er du helt sikker på at du kan høre hjerteaktivitet på ul.

I uke 11+4 til 13+4 kan du sjekke masse flere ting på ul. Alle som fyller 38 før de føder får tilbud om den ul på det offentlige, men ikke oss andre. Derfor tar mange privat ul da.

Skrevet

Venninna mi tok privat ul i uke 12, og da så man virkelig mye! Jeg skal prøve å få meg privat ul rundt da jeg også. Så da blir det første sjekk på helsestasjonen og privat ul samme uke :)

Skrevet

jeg ringte i forrige uke for å bestille legetime,og på mitt legekontor sa hun at den første legetimen var vanlig i uke 10,så jeg fikk time 12.april, og da er jeg 9+5. Men har bestillt privat ultralyd også,og skal på ul på førskommende mandag pga pittelitt blødning og pittelitt brunlig utflod. Er 5+6 i dag:)

Skrevet

Hva kan man se i uke 12 som man ikke kan se senere ? eller er det bare det at man kan se mye _allerede_ i uke 12 ?

Skrevet

I uke 12 er det feil med fortret som man ikke ser, eller er vanskelig å se senere som man kan oppdage. Men man ser jo også en ganske så fix ferdig baby=)

Man kan bestille time hos jordmor når man ønsker, jeg hadde min første legetime rundt 8+5, og skal til jordmor rundt uke 12. Hadde sikkert ikke trengt det, men jordmor har som regel mye bedre tid, og da kan man snakke litt og sånn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...