Gå til innhold

Noen som har blitt sykemeldt for bekkenløsning ETTER fødsel?

Anbefalte innlegg

Hvor vondt skal man fortsatt ha for å bli sykemeldt for BL etter fødsel? Går på krykker nå, og hvis ikke dette blir bedre innen fødsel, ser jeg ikke helt hvordan jeg skal klare å ta vare på den lille. Han kan jo ikke være innendørs dagen lang fordi mamma ikke klarer bære, gå ut, trille vogn. Og er det sånn at hvis mor blir sykemeldt kan mannen overta permisjon og være hjemme?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei! Jeg er sykemeldt for bekkenløsning og bekhterev. Mannen min har overtatt min permisjon. Han har vært hjemme siden jeg fødte vår datter. Jeg klarer ikke løfte, bære, skifte eller bade datteren min. Jeg går ikke ut. Mannen min triller henne hver dag. Vi har ikke familien her i Oslo, så dette var den eneste muligheten. Du må få en sykmelding hos fastlegen din og sende et brev til NAV hvor dere forklare hele situasjonen. Ring til NAV for å få mer info om saken. Lykke til! ; )

• 2 uker senere...

Jeg fikk bekreftet bekkenløsning ved forrige svangerskap og det var faktisk fastlegen min (kvinnelig) som sa at dersom jeg hadde vondt etter fødselen skulle jeg bare ringe og få videre sykemelding. Da kunne mannen overta permisjonen.

Så det gjorde jeg, jeg fikk to uker og følte at det var nok (kunne nok sikkert fått lengere om jeg ville). Mannen min overtok permisjonen, men jeg skrev ingen brev eller informerte NAV om dette, det skal gå automatisk dersom du blir sykemeldt.

Vet ikke om det er mannen som "må" ta over permisjonen eller om du kan få den utsatt dersom du har andre som kan komme og hjelpe deg. Det kan du jo undersøke med NAV, de skal da kunne svare på slike spørsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...