mamsen og ML+litenimagen Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Vet jeg har hengt meg veldig opp i dette med mat til han nå, men kan ikke få sagt hvor frustrerende det er å ha en som nekter nesten alt som er av mat. Føler jeg bruker masse energi på å finne og lage nye gode smaker, prøve å gi han for så å bli skuffet. Tilværelsen har blitt litt for fastlåst nå, føler veldig mye dreier seg om mat. Får prøve å tenke på noe annet og bare gjøre det jeg pleier, gå lange turer ol. Måtte bare få det ut:)
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #2 Skrevet 16. mars 2010 han er 7 mnd. Spise grøt og middag frem til han var 6 mnd, da var det stopp
Lemonia Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 Jeg skjønner det er veldig frustrerende, har en veldig småspist gutt selv. Han har aldri vært kresen, så det er ikke der det ligger, Han spiser absolutt alt, han spiser bare ikke så mye av det. Fram til kanskje 11 mnd spiste han godt, i allefall såpass at jeg ikke tenkte på det. Nå er han 15 mnd og spiser veldig lite. Imidlertid vokser han jo som han skal (han er lang og slank, så ikke noen typisk lubben unge) og helsesøster sa også at barn spiser når de er sultne og tar til seg det de trenger av næring. Jeg tenker også at så lenge jeg tilbyr ham sunn og variert mat (ikke nugatti på pålegg, ikke frukt og kjeks hvis han ikke har spist lunsj eller middag o.l.) så har han et valg og jeg regner med at han ikke går sulten. Så jeg tror at appetitten til gutten din vil komme seg etterhvert, og at det sikkert bare er en periode. Hvis han er blid og fornøyd og vokser som han skal så er det ingen grunn til bekymring, selv om jeg at det er lettere sagt enn gjort.
kladde Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 Huff, skjønner godt hva du mener. Vanskelig å ikke stresse. Kanskje du burde prøve babystyrt mattilvenning? Det går kort sagt ut på å la babyen få spise selv. Ikke alle babyer liker å bli matet! Du gir ikke mos men hel mat, som f.eks kokte grønnsaker, avokado, banan, brødskiver etc. etc. Høres litt skummelt ut med hel mat, men det sies at det er mindre sjanse for at babyen får noe i halsen når han får styre alt selv. Vi har forsøkt og det funker som bare det! Se f.eks http://dinmat.aftenposten.no/layout/set/print/Temasider/Artikler/Mat-og-helse/Barn/La-babyen-bestemme http://baby-led.rhgdsrv.co.uk/
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2010 Tusen takk for svar jenter. Skal prøve tipset:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå