*julybirth* Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 mot ryggsmerter, og prøver å bli gravid igjen, har mistet v sa 2 ganger på rad.. blir veldig takknemlig for svar
Bringebærmamma 160611 Skrevet 17. mars 2010 #3 Skrevet 17. mars 2010 Jeg har ingen erfaring med akupunktur i forbindelse med ryggsmerter, men jeg har brukt akupunktur med god erfaring for andre ting. I 2005 gikk jeg til akupunktør fordi jeg begynte å bli utålmodig med å bli gravid med nr. 2, etter 5 pp tok jeg akupunktur, og i den 6. pp satt spiren. I dette svangerskapet fikk jeg en del bekkenproblemer. Gikk igjen til akupunktur, og ble mye mye bedre + at andre gravidplager: som vann i kroppen, leggkramper, halsbrann osv. ble også mye mindre plagsomme. Nå har jeg begynt med akupunktur igjen. Denne gangen for å få kroppen på fote igjen etter MA. I følge akupunktøren min er en SA/MA mer krevende for kroppen enn et svangerskap fordi kroppen må avslutte noe før det er fullført. Akupunktøren min har anbefalt at jeg venter 3-4 mens før jeg begynner å prøve på å bli gravid igjen. Jeg kan varmt anbefale akupunktur både "for det ene og det andre" og jeg er sikker på at en god akupunktør kan sette nåler som hjelper for ryggen din også. Pass på å gå til en akupunktør som er med i Norsk akupunkturforening (se: http://www.akupunktur.no). Det er dessverre mange ukvalifiserte som markedsfører seg som akupunktører.
*julybirth* Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2010 tusen takk for svar :-) har allerede bestillt første time :-)
sessanFØDEKLAR ! Skrevet 17. mars 2010 #5 Skrevet 17. mars 2010 jeg har begynt med akupunktur nå =) Veldig spennede å se om det er en spire som vil feste seg. Har dere noe peiling på hvor mange ganger jeg bør gå ? eller hvor ofte?
*julybirth* Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 17. mars 2010 det vil jo akupunktøren gi noe informasjon om :-)
tregosten Skrevet 17. mars 2010 #7 Skrevet 17. mars 2010 Hei! Vi har vært prøvere i 3år, i mai. Har hatt 3 behandlinger med akupunktur, og da har jeg gått en gang hver 14. dag. Føler meg veldig gravid nå til tross for at IKM ikke er før den 20/21 mars. Symptomer: -STORE pupper. -Stikking, sviing og strekking i livmora, og området rundt. Pluss støl i hele området. -Trøtt/sliten/apatisk. -Fryser for det meste, men får plutselige hetetokter. Har aldri vært gravid før, så jeg vet jo ikke hvordan det er å være gravid, men vet at sånn har ikke kroppen min vært før!! Testet i går, men da var den negativ. Jeg kan si at på den siste behandlingen så traff hun et skikkelig vondt punkt i øret. Da jeg tok ut nåla på kvelden stod blodspruten rett ut. :-/ Det var fordi hun hadde truffet en stor blokkering i livmora. Dette skjedde noen dager før EL. Så nå sitter vi bare og krysser fingrene...:-))
sessanFØDEKLAR ! Skrevet 17. mars 2010 #8 Skrevet 17. mars 2010 Ja det er klart akupuntøren sier noe om det... Men dem skal også tjene penger vettu!! Derfor jeg lurte på om det var noen som hadde peiling ! Til tregosten.: Du høres jo veldig gravid ut da=) Men gikk du med nålen hjemme?? klem
*julybirth* Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 17. mars 2010 gratulerer på forhånd da ;-) så bra å høre at det har hjulpet, har sor tro på d ... og til de som skal tjene penger av akupunkturer... det er jo klart, men du velger selv hvor mange du vil etter hans/hennes anbefalinger da... virker de ikke seriøse nok å bare er ute etter at du skal ta mest mulig timer, ville jeg bare kommet meg bort derfra!!
sessanFØDEKLAR ! Skrevet 17. mars 2010 #10 Skrevet 17. mars 2010 jeg spurte hva hun syns, da fikk jeg som svar 1 gang i uken ,... DET blir det fort penger av ! jeg betalte 500 kr første gangen... Syns det er ofte jeg, ihvertfall om jeg må holde på en stund .. HM....
*julybirth* Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #11 Skrevet 17. mars 2010 må nok regne med en til 2-3 ganger i uken ja, iallefall i starten,(jeg tenker 1-2 hos meg) så mindre eterhvert, kommer helt ann på hvert tilfelle etc tenker jeg, men velger man slik behandling så må man jo regne med kostnadene, har ikke mye selv jeg, men dem e greie med betaling etc, der, går ann å dele opp osv.. 500 er også bare første konultasjonstime, ellers ligger d på 300 .. men hvis d hjelper, er d jo verdt det synes da jeg :-) :-) så jeg gleder meg uansett kostnadene.. og er jo bare for en liten periode :-)
sessanFØDEKLAR ! Skrevet 17. mars 2010 #12 Skrevet 17. mars 2010 Ja det er helt klart vært pengene =) Holder på å ta akupunktur om dagen selv jeg , så er veldig spennende !
*julybirth* Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #13 Skrevet 17. mars 2010 hvor mange ganger har du gått da ? har det hjulpet noe? evt hva er det du går for ?
Bringebærmamma 160611 Skrevet 17. mars 2010 #14 Skrevet 17. mars 2010 Jeg har gått til 2 forskjellige akupunktører. Begge virket/er veldig seriøse og ikke ute etter å "loppe" folk for penger. Begge akupunktørene sa at jeg burde gå 2 ganger i uka i starten, for så 1 gang i uka. Om man responderer godt kan det også hende at 1 gang hver 14. dag er nok etterhvert. Til den første akupunktøren betalte jeg 400kr hver gang. Den andre akupunktøren tok 500kr for første gang, og deretter 300kr gangen. Jeg byttet akupunktør pga jeg flyttet, ikke pga av pris eller at jeg ikke var fornøyd med den første. Om man tar akupunktur 1 gang per uke (til kr 300) er det rett over 1000kr mnd. Dropp ny genser, sko og bukse i ett par tre måneder så har du dekt utgiftene. Tror kroppen vil bli gladere for noen helsebringende nåler enn ett nytt klesplagg .-)
*julybirth* Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #15 Skrevet 17. mars 2010 er helt enig i det ja :-) lykke til til deg da , håper du lykkes etterhvert :-)
Bringebærmamma 160611 Skrevet 17. mars 2010 #16 Skrevet 17. mars 2010 Takk inlove..** Lykke til til deg og ;-)
tregosten Skrevet 17. mars 2010 #17 Skrevet 17. mars 2010 Ja nålene måtte sitte i til leggetid. Ble ganske paff når hun sa det, første gangen. Var litt flaut å gå med det. :-/ Står jo ganske langt ut..he he. Det hjalp mot menssmerter også. De gikk fra sinnsykt vonde til nesten ingenting.
sessanFØDEKLAR ! Skrevet 18. mars 2010 #18 Skrevet 18. mars 2010 Jeg går ditt for å bli gravid =)) Mistet i august, så etter det har ikke kroppen klart å slappe helt av... Så vi får håpe at det kan hjelpe med litt akupunktur ! jeg hadde det under fødsel når jeg fikk min datter for 6 år siden. Det hadde god effekt da, så jeg har stoor tro på det ! Lykketil alle sammen !
*julybirth* Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #19 Skrevet 18. mars 2010 for en herlig opplevelse!!! kan ikke si noe annet, ho mente at jeg hadde mangel på jern/b12-for lite blod ikroppen som de sier det"kinesisk medisin"... så har vert hos legen for å få sjekket det, så etter resultat blir det å evt ta jern/få b12 sprøyte el l.. ho mente at det var derfor jeg mistet... tar i tillegg behandling for å slutte å røyke og, så nå skal jeg bli så sunn å god!! hehe kan anbefale det til alle!! slitt med vondt rygg iover 8 år jeg, og skalsi ho fant mange vonde!! muskler... så da gjenstår å se om det blir bedre snart, ho lovet allerede i helga, sa det jeg ville kjenne litt idag og i morgen , så ville d bli bedre... tvi tvi til oss alle :-)
tregosten Skrevet 19. mars 2010 #20 Skrevet 19. mars 2010 Så bra! :-) Blir spennende å se om du kjenner forandringer. Kan være greit å ha en god rygg den dagen du får stor mage. ;-) Har prolaps helt nede i ryggen, men vært ganske god de siste 2-3 årene. :-) Så jeg vet at det ikke er godt!!
*julybirth* Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #21 Skrevet 19. mars 2010 ja herlig!! men fikk mer vondt idag :-(, men fikk også beskjed om at det var vanlig, å så sååååååå dødtrøtt hehe . men begnner å gi seg nå, ryggvondten gav seg nesten helt midt på dagen idag å!! ååå herlig herlig!! kan ikke få sagt det.. lenge siden jeg har hatt omrent ingenting vondt ja , så gjett om jeg skal fortsette :-) :-) gjett om jeg anbefaler på det beste ja.....................................
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå