Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Melena?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og går det sammen med Heine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en margarinpakke.. Malene er jo vel den normale versjonen.. Ville heller gått for den...

Skrevet

Melena er den medisinske betegnelsen for blod i avføringen. Tror jeg ville droppet det. Sannsynligvis er det ikke lov å kalle barnet sitt for det heller.

Skrevet

Melena er det latinske ordet for svart avføring, dvs blod i avføringen. Det er et begrep som brukes ofte i helsevesenet, og jeg synes virkelig ikke dette navnet egner seg som jentenavn. Heine er nyyyyyydelig!!!

Skrevet

Du kan jo evt. bytte til Milena.

Skrevet

Stemmer - betyr fordøyd blod i avføringen :-/

Skrevet

Ser ut som om du har byttet om på en e og en a. Hvis du mener Malene synes jeg det er OK og passer helt greit sammen med Heine.

Hvis du har stavet det slik du mener synes jeg ikke noe om det. Det er vondt og uttale, sært og lyder ikke pent.

Skrevet

Melena er som flere andre skriver her betegnelsen på blod i avføringen. jobber på avdeling hvor jeg ser dette titt og ofte, ekle saker!!!! styr unna det navnet.......!

Skrevet

Lena er veldig fint da :-)

Skrevet

Det betyr, som noen andre skrev her, blod i avføringen! Du kan ikke finne på å kalle et barn det! Hahahaha!

Skrevet

Unnskyld, det var ikke meningen å le. Men jeg mener virkelig at du ikke bør kalle et barn Melena, alle som har et snev av medisinsk utdannelse - og det er ganske mange - vil synes det er et svært merkelig og upassende navn. Ditt barn vil bli møtt med hevede øyenbryn hele livet. Hva med Malena, som noen andre skrev? Eller Helena?

NN 13:13

Skrevet

Uten sammenligning forøvrig, men er det flere enn meg som tenker pizza/lammelår etc når man hører Timian? Melena er og blir illeluktende, tynnflytenda svart avføring for meg. Please! Ikke kall ungen for det!

Skrevet

Synes i såfall det hadde vært finere med Milena da

Skrevet

Hadde passet bra sammen med Heine:)

Heine og Melena:) nydelige navn:)

Skrevet

Da kan man heller kalle ungen Fæces. Bedre lukt og utseende på avføringen.

Skrevet

Heine og Malene el

Helena og Heine

Skrevet

He he...jeg kjenner en lege som heter Melena. Kjempemoro for henne for absolutt alle hun jobber sammen med og omgås i fritiden vet hva navnet hennes betyr. Regner med at hun er lei av navnevitser nå.

Skrevet

Eller Melina

Skrevet

Liker ikke og synes ikke det passer til norrøne Heine.

Skrevet

Liker ikke.

Andre alternativer:

Malene

Malena

Melina

Skrevet

Som andre har skrevet før meg, det er det latinske ordet for blodig avføring, og er nok, forhåpentligvis, ikke lov å kalle sitt elskede barn for.

Skrevet

Hva med Hematemese istedet?

Eller dobbeltnavn: Hematemese-Melena! Eller forresten - bedre med tvillinger, da kan den ene hete Melena, og den andre Hematemese!

Skrevet

Kan noen være så snill og fortelle meg hva melena betyr på latin???

Skrevet

Du, det er vel allerede forklart minimum åtte ganger over her......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...