Gå til innhold

må bara vädra ut hodet...

Anbefalte innlegg

Vet att enda setter å finna ut om man e gravid eller ikke er å ta en test..Vi har prøvd å bli gravid i 11 år jag å maken utan å lykkes...

MEN det ska tydligen ikke vara noen umulighet för oss heller å få det till på "vanlig måte" (har hatt 3 neg ICSI forsök, å ska till Danmark till hösten på vårt 4e..)

SÅ det jag har börjat lurt litt på no då..

Jag har börjat målt egglossning sen desember, fann då ut att jag har senere egglossing en antatt på min korte syklus..(25 dager syklus å 6 dager mens, som en klocke..)har el på dag 13 &14 ikke 10-11 som tidliger sagt..nåja...

Jag hadde el i januar..fick en mens i feb..ingen el i feb (eller så hadde jag den tidligere en jag testet (begynte då på dag 11 å teste) ..nu 2 mars var jag igjenom en operasjon å ¨för första gången så tenkte jag ..nej jag gidd ikke å teste, det er bara vekk-kasta penger.. (gudarna ska veta hur många tusener jag slengt vekk på det i löpet av dessa 11 år..) så jag tog operasjonen..

den 6mars (lördag) börjar jag spotta på kvällen.. fick som en vanlig mens men litt mindre å ikke så "aggresiv" som jag brukar på på söndagen å måndagen.. tisdagen slutade jag å bløda, bara spottade jag brunt (noe jag aldrig gör) så var mensen slut..

Å nu sitter jag här då.. sliter mitt hår å funderar å tenker...Kan vi ha varit så heldige å fått det till sjelv..för som sagt det er ju ikke noen umulighet...

MEN har jag kunnat skada det med narkosen/morfin/lokalbedövning/smertstillande...

Vet inte varför jag skriver detta.. måtte bara lufta lite tankar med "noen" som gidd å lyssna...tyvärr så er det inte många kvar i min närhet som orkar "höra" på mig å mina funderingar etter 11 år :-(

Ska teste på fredag uavsett..Tack för att dere orkadde "lyssna" på mig :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141592038-m%C3%A5-bara-v%C3%A4dra-ut-hodet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Jeg synes nesten litt synd på deg (hvis dette ikke bare er tull?). De fleste søker hjelp når det har gått ett år uten at de har lykkes, det er på Høy tid at du også gjør det. NOE er galt, kan være han, kan være deg. Kanskje er det lett å rette på også. Men søk hjelp, for all del!

Tusen tack för ditt innlegg Moesha :-)

Nej tull er det dessvärre ikke..men hade kanske önskat att det var...

Vi ska till Copenhagen fertillity senter till hösten för vårat 4e ICSI..

Jag har en ond følelse att noe er gale med egga mine..har varit i kontakt med CFC å ska få sendt in alla journalerne från tr.heim..ska bli "spennende" å höra vad dom har å si om det...

Oi! Jeg skrev et langt innlegg til deg, men så svikta dataen... Fffff! Ja ja. Uff, stakkar deg! Det kan være eggene, min venninne hadde det problemet. Ble ikke gravid med ivf, det viste seg at skallet på eggene var for tykke. I danmark syrebehandlet de dem... og vips så ble hun gravid! Det er ikke lov i Norge dessverre. Jeg skal ha eggdonasjon fordi de har påvist eggstokksvikt hos meg (er 38 år). Jeg skal forklare mer siden, som sagt skrev jeg et langt innlegg til deg som forsvant og nå må jeg lufte hunden.

KLEM!

Tack igje Moesha :-)

Ser fram emot å höra din "historie" eller vad man kan kalle det for...

Her er det manlig udefinerbar infertillitet.. det vi vet er att maken lager meget fine seller men dom er litt för sløv.. (detta fick vi ikke höra i tr.heim annan en att det var nedsattkvalitet pungtum.. blev veldigt irritert på att det ikke blev närmare forklart en dette, så jag skerv av siste analysen som blev gjort till vårt siste forsök i -07 å sende det till CFC, fick svar samma dag att detta var kun litt nedsatt kvalitet..ikke noe anna..)

Men jag/vi får så dålig befruktning..

1 ICSI 4 egg ut, 2 befr, 1 in ett på frys (som senere ikke overlevde tiningen)

2ISCI høyre doser med gonal-f ..10 egg ut, 3 befr, innsettings dagen var det kun 1 som overlevt å blev satt in..

3ICSI.11 ut..6 befr. 3 overlevde, 2 inn det siste egget blev kassert pga dålig kvalitet..

Så det er derfor jag lurer på om det kan vare en egg-faktor inne i bildet..

Venter på å höre fra dig igjen Moesha :-)

klem

Annonse

Hmmm.. ikke lett det der. Har dere prøvd å endre kostholdet til mannen din? Søk på nettet, mange bra tips som kan få hans celler til å bli gode som gull (med mindre det er genetisk). Det tar ca tre mnd. før det har effekt.

Kommer med oppdatering på min historie snart, i mellomtiden kan du jo lese mine innlegg her på assistert befurktning. Det KAN være dine egg også, men det tror jeg krever flere undersøkelser. Det kan også være din livvstil, slimhinnen etc. Jeg anbefaler deg å gjøre litt research, kontakt en som driver med akupunktur/refleksologi/kinesisk urtemedisin osv. La ingenting være uprøvd.

Gode tanker, Maria:)

Hej Cathy :-)

Jo vi har vurdert snat allt tror jag...

Vi har kommit fram till att vi ska ta ett forsök i DK, å det för å finna ut sånt som ikke er lov her till lands.. om noe er gale med eggene mine..

OM dem ikke finner noe "feil" å om det ikke blir fullklaff där, så har jag i alla fall fått mitt svar..(förhoppningsvis).. å då blir det nye forsök her i Norge..

Har hört MYE godt om Hauskens.. å dette er en klinikk jag skulle vurdere starkt om det ikke blir klaff i DK..

ÖNSKER DIG ALL LYCKE TILL Cathy :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...