Gå til innhold

Hvyntes dere om Mathea Sofie?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Mathea er nydelig og jeg er nesten ikke enig at det er et poppisnavn som alle her inne påstår.

Det er bare litt over 1000 som heter det, det er ikke på topp 40 listen og i fjor fikk 159 navnet, i forhold til at f.eks 257 fikk navnet Martine.

Jeg innser likevel at Mathea er i vekst, dessverre.

Enig med deg. I enkelte byer /områder er det kanskje veldig poppis, men her vi bor vet jeg bare om min egen datter, og det er kun henne på hele skolen som heter det. Kjenner/vet ikke om noen andre som heter det i området, og heller ingen i barnehagene i kommunen(ja, har god oversikt der). Et nydelig navn, poppis eller ikke :)

Annonse

Hva med Mathea Josefine?

Men Mathea Sofie er veldig pent det også, det eneste negative er at Sofie er så utrolig mye brukt!

Men alt i alt - I hele Norge er det kun 13 stk som heter Mathea Sofie.

Det er ingen som heter Mathea Sophie, Mattea Sophie, Mattea Sofie, Matea Sophie, Matea Sofie, så selve dobbeltnavnet er jo lite brukt.

Syns Mathea Sofie og Mathea Sophie var like fine, og ville kanskje valgt Mathea Sophie iom at -th er internasjonal skrivemåte, og det er -ph også. Og at hun da blir den eneste per dags dato hvertfall, med navnet sitt :-)

Liker best Mathea alene, men Sofie er fint det også! :-)

Her vi bor (i nordligere del av landet) er det nesten ingen som heter Mathea, ingen jeg vet om her i byen i alle fall og det topper jo ikke statistikken heller, så kan overhodet ikke si at jeg synes det er kjedelig og oppbrukt! :-)

Ja:) Jeg kjenner ingen som heter Mathea. At det har økt i popularitet betyr ikke at det er et poppis navn.

Sofie er også et sånt navn som ikke blir oppbrukt i likhet med Christian, Christopher, Sebastian, Victoria. Sånne ''klassiske'' navn.

Lykke til med navnevalg, og heia Mathea Sophie :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...