Gjest Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Jenta vår får nå kun mme og vi bruker nå Nan HA1. Hun har alltid hatt treg mage, men den siste uka har hun hatt avføring hver dag. Vi masserer magen hennes daglig og det ser ut til å virke. Problemet er bare at hun bruker laaaang tid på å få den ut, og er skikkelig urolig i flere timer i forveien. Avføringen har vært mørk grønn og seig, så jeg skjønner jo hvorfor hun sliter. Vi bruker en halv t-skje malt i hver flaske, samt 3 t-skjeer sviskesaft i løpet av dagen! Helsesøster mente vi ikke skulle ha mer malt i melka, men at vi kanskje kunne øke dosen med sviskesaft. Jeg er litt skeptisk, da magen hennes er ganske tander og hun fort får mye luft! Noen med erfaringer? Selv om hun bare får mme skal vel ikke avføringen være mørk grønn og seig?
3tettesmå Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Mener det står på pakken til nan HA1 at den kan gi grønn avføring og at det er normalt. Babyer som får mme skal helst ha avføring daglig - og det skal også helst foregå uten for mye jobbing for babyen. Mellomste her nektet plutselig pupp og måtte da gå over til mme. Hun ble fryktelig forstoppet. Vi fikk beskjed om å gi laktulose, ikke malt eller sviske da dette fort gir mye luft plager.
Gjest Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 Takk for svar! Ja, jeg har lest at man kan få grønn avføring, men trodde ikke den skulle være såå mørk grønn. Dessuten er den seig, og hun strever så fælt med å få den ut. Hun har heldigvis fått jevnlig avføring og hun roer seg når hun endelig har fått den ut:) Snakket med helsesøster nå og hun foreslo å bytte mme-merke og prøve med litt laktulose! Da forsøker vi det Og ja, jeg har merket at hun har fått mer luft i magen av sviskesaften, og det skal hun få slippe. Hun har strevd nok med luftsmerter de første månedene av sitt liv!
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 Hei. Vi slet med magen til lillemann da vi brukte nan. Når vi byttet til HIpp, ble avføringen helt annerledes. Vi bruker litt malt i melka. Har du prøvd å bytte merke? Noen fører en q-tip eller enden på ferbertermometeret i endetarmen, det skal visstnok hjelpe på. Jeg har ikke prøvd det selv, bare hørt andre som har gjort det.
Gjest Skrevet 16. mars 2010 #5 Skrevet 16. mars 2010 Vi brukte hipp da jeg delammet, men har ikke forsøkt med bare hipp. Trodde nan ha1 skulle være den mildeste for magen, men det er jo ikke sikkert det funker på vår lille Skal bytte tilbake til hipp samt bruke litt laktulose, så får vi se
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 16. mars 2010 #6 Skrevet 16. mars 2010 Lykke til, håper problemene blir borte:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå