Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Skyt meg fordi jeg lar datteren min høre på gode gamle egner viser!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Haha! Jeg leste "..på gode gamle neger viser" ;-D
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Nei. Men du er et temmelig egoistisk, lite samfunnsbevistt og likegyldig menneske. Er det du ønsker at datteren din skal bli?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Hvordan egner man en vise? Hørt om Torbjørn Egner? ;o)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #7 Skrevet 15. mars 2010 Kan vi seriøst ikke høre på visen om lille Hoa lenger? Har vi kommet helt dit? Blir så trist av hvordan ting har blitt ..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #8 Skrevet 15. mars 2010 Huff skam deg!! Du kan da ikke la datteren din høre på sanger som inneholder ordet neger!!! Og du må heller ikke finne på å lese eldre bøker om pippi langstrømpe hvor hennes far fremdeles var negerkonge for henne!! Da må du for guds skyld huske å oversette det til sydhavskonge iallefall!!!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #9 Skrevet 15. mars 2010 Beklager så mye at jeg ikke skrev Egner med liten e. Trodde de fleste kjente til visen skrevet av THORBJØRN EGNER men nei, tok feil der gitt. Mitt poeng: Vi har gått litt for langt om man ikke lenger skal kunne høre på gode gamle barnesanger. Og ja, denne er faktisk på cd. Er vel bare spørsmål om tid før de må kutte den ut fordi den inneholder ordet neger og hottentott og noen blir støtt.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #10 Skrevet 15. mars 2010 at jeg skrev Egner med liten e skulle det stå-sorry...
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #14 Skrevet 15. mars 2010 hehehe, jeg digger lille hoa!!! den har sønnen min hørt på siden han var ett år gammel! (nå er han 6 år, og begynner å bli litt lei, hehe) det er virkelig en munter sang!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #15 Skrevet 15. mars 2010 Egner har flere slike viser. Er vel bare spørsmål om tid før de blir fjernet og barnebøker om pippi blir sensurerte i fare for å støte noen. Snart må vi vel også gå på egne butikker for å kjøpe svinekjøtt fordi det støter muslimer og se svin i kjøttdisken.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #16 Skrevet 15. mars 2010 å. men huff så stygg tekst da gitt;) Neida, vesle Hoa er helt legitimt å høre på.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #17 Skrevet 15. mars 2010 Er ikke bøkene om pippi allerede sensurert da??? Trodde negerkongen nå hadde blitt til sydhavskongen jeg? Eller var det bare et forslag for noen år siden?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #18 Skrevet 15. mars 2010 Personlig skal jeg lære barna mine at kvinners plass er bak kjøkkenbenken for deretter å fylle hodene deres med 50-talls verdier som hvordan man er en god husmor. Hvorfor håret skal vre perfekt når mannen kommer fra jobb osv. Jeg ser ikke noe galt i dette. Bøkene er informative og har en viss historieverdi. Disse jævla kvinnfolkene som blir støtt av sånt må få seg et liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå