Gå til innhold

vente på kroppen eller hjelpe til

noegodtivente

Anbefalte innlegg

Jeg leser at veldig mange får tabletter eller utskrapning etter en ufrivilig abort. Da tenker jeg 1.tri. Er det veldig vanlig og gjøre det slik istedet for å vente på at kroppen rydder opp selv???

Er der noen som har erfaring med evt. og la kroppen ordne det hele, og hvor lang tid det evt tok...???

Info om alle varianter taes i mot med takk:)

Fortsetter under...

Hei, har ikke erfaring med dette fra tidligere, men jeg har mest sannsynlig hatt en SA nå i helgen. Var hos legen på mandag og tok blodprøver for å sjekke HCG-nivå og skal tilbake om noen dager og ta oppfølgende prøver. Hun ga ingen tabletter, og siden ting kom ut, mente hun at kroppen tok seg av dette. Følte ikke for en UL da jeg var hos henne, men vil heller vente på resultatet av prøvene.

Men så begynner jeg jo lese litt på nett, og da blir jeg fort litt i tvil om jeg kanskje burde tatt en UL og sjekke at alt kom ut...

Så henger meg på spørsmålene dine!

Jag mistet i uke 7, men på grund av feil av legen (syns jeg) ble det ikke oppdagt då. Fikk höra att det var som det skulle då det senare visade sig att det var ma.

6 uker senare oppdagdes felet og då hade fortfarande kroppen ikke begynnt å rydde opp.

Fikk sedan 2 cytoteckurer og 1 utskraping og först 4 månader senare var allt ok...

Syntes ikke det var ok at gå med det döda i magen så lenge..

Dessutom sa den nya legen at det kunde vara farligt, med tanke på infektioner.

Jeg har nettopp hatt utskrapning, jeg skulle da ha vært i uke 13. Jeg hadde en tom fostersekk. Det vil si at det gikk galt helt i starten, det har ikke utviklet seg noe foster hos meg. Det betyr at jeg har gått i lang tid uten at kroppen har ordnet opp av seg selv. Hadde jeg ikke hatt utskrapning nå kunne jeg antagelig ha gått i både 3 og 4 uker til før kroppen hadde begynt å støte ut fostersekk osv. av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...