Gå til innhold

Bruk maltekstrakt i mme - og ellers litt tips =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æ fødte en dysmatur gutt i sept.09. Han amma kun i 3 uke, og fikk mme allerede på sykhuset. Vi har brukt maltekstrakt i melka for å holde magen i gang, og bruker kun Dr.Brown flasker som forhindrer kolikk. Anbefale alle å bruke malt. Vi merka store forskjella da vi testa ut dette, og prøvde uten malt noen daga.

Ser også at mange lure på hvor mye babyen skal spise, men dette e dem flink til å regulere sjøl, så la dem spise til dem ikke vil ha mer. En sulten baby skrik. Min gutt spiste hver time i starten, og på sykhuset sa dem at han bare skulle få spise så mye han sjøl ville =)

Kan også tipse om at Nan pulver ikke tåler for varmt vann ved blanding eller for mye varme under oppvarming, mens Nan ferdigblanding tåler mye mer varme =) Æ bruke begge deler =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillemann her gulpet mye av Nan og får vondt i magen. Hipp er super for magen hans. Vi bruker også bittelitt malt i hver flaske. Av ferdigblandet har vi begynt å bruke Småfolk. Nan gikk ann så lenge det ble en skjelden gang. Men nå som jeg får tak i Småfolk sin, er valget lett:-)

Skrevet

Da vil jeg komme med ett tips om å ikke bruke maltekstrakt i melka!

Poden her har fått malt i 7 mnd, og merket fort nærmest ADHD tendenser på han. Jeg tenkte bare at det bare var han som hadde voldsomt mye energi, han klarte aldri sitte i ro, noen sted og var urolig generelt hele tiden. Så kom jeg på næringsinnholdet i malt, og droppet det bare for moro skyld. Og lillegutt er en helt annen unge! Betydeligere roligere, kan nå sitte på fanget og synge og leke og han kan ligge på stellebordet uten at det omtrent kollapser.

Så selv om malt fungerer for magen, kan enkelte barn bli helt hypre av det.

Skrevet

Så det du mener er da at det er bedre å la babyen ligge å ha kjempe mageknip å ikke klare å holde tarmene igang, enn å bruke litt malt i flaskene for at baby skal slippe magevondt og forstoppelse?

Da ville jeg helt ærlig heller valgt å ha et barn som er litt mer aktivt!

Skrevet

ingen grunn til å hisse seg opp da!! om barnet hadde hatt vondt i magen og forstoppelse tviler jeg på at barnet hadde blitt mye roligere og kunne sitte å lese i bøker og kose! det er ikke alle som trenger malt. noen trenger det i perioder. vil du gi det til ditt barn, så vær så god å gjør det, ingen som har noe imot det.

vi brukte malt i mme den tiden hun fikk både mme og mm, fordi hun hadde tydelig vondt i magen. men når jeg sluttet å amme, og hun kun fikk mme slapp vi malten. alt gikk som det skulle uten. at et barn får mme trenger ikke bety at barnet trenger malt, det går an å prøve uten.

Skrevet

Jeg mener så absolutt ikke at hennes barn får vondt i magen av å ikke ha malt i flaskene.Hvis hennes barn fungerer fint uten malt så er jo det kjempe flott.

Men synes det blir fryktelig feil av anonym over her å skrive "Da vil jeg komme med ett tips om å ikke bruke maltekstrakt i melka!".

Min baby som er 6uker får helt forstoppelse av mme hvis han ikke har malt i hver flaske. Han bare ligger å trykker å gråter fordi han ikke får ut noe. Derfor har vi maltextrakt i hver flaske for å unngå magevondt og forstoppelse. Så jeg personlig ville heller ha et barn med litt ekstra energi enn å sitte å se han ha kjempe vondt i magen sin.

Og det er jo ikke alle barn som får mer energi av malt. Så det blir veldig feil å advare folk mot å bruke malt.

Det går ann å heller skrive at man skal være obs på at dersom man får et hyperaktivt barn når man gir malt i flaskene så kan malten være årsaken så det kan være lurt å prøve en liten stund uten for å se om man ser endringer hos barnet.

Skrevet

det er jeg helt enig i:) beklager om jeg mistolket ditt forrige innlegg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...