Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli lei smokkestyret, og lurer litt på hvordan deres babyer bruker smokken.

- Får de den både til dag og nattesoving?

- Sover de med den i munnen?

- Hvor ofte må dere stappe den inn etter at den har ramlet ut?

- Har dere gjort noen valg ift smokkbruk for å slippe altfor smokkavhengig baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi startet ikke med smokk før han var ca 2 mnd, da pga han tok tommelen. Tenkte det er lettere å avvende en med smokk enn tommelen.

Bruker veldig lite smokken, er mest når vi kjører bil, ellers trenger han den ikke. Sov ikke med den i starten, men nå kan han sovne med den,. men våkner ikke får å få smokken. Bruker den ikke som trøst, da slår han den ut.

Er egentlig veldig fornøyd med bruken av smokken.

Liker ikke at man skal putte smokken inn så fort barnet gråter, vil heller finne ut hva det er. Her gråter han hvertfall ikke fordi han vil ha smokk.

Skrevet

-Han får den til dag og nattsoving, og vil ikke bruke smokken hvis han ikke er trøtt og vil sove. Da bare spytter han den ut. Så om jeg prøver å legge han og han bare spytter ut smokken etter noen sek så vet jeg at det ikke går:)

-Han sover med den i munnen til den på et eller annet tidspunkt detter ut. Våkner ikke av det.

-Vil ikke ha smokk når han skal sovne igjen på natta etter amming, om jeg prøver å dytte inn den begynner han bare å prate.

- Har fått smokk så mye han har villet, regulert det selv. Men nå vil han jo som sagt ikke ha den så alt for mye. Om han gråter litt på dagtid hjelper det ikke med smokk uansett, da bare gumler han på den også detter den ut. Da vil han heller ha mat eller spise på hendene sine osv.

Om han hadde ligget med smokk i munnen konstant ville jeg kanskje prøvd å begrense det til soving... men jeg tenker nå litt at når vi først har introdusert dem for smokk så kan de få bruke den når de vil siden de er så små enda. (din er vel også ca 3mnd?) Men, de er jo glad i rutiner, så kanskje det går like greit å begrense det til når du synes det passer. Skjønner godt at du er lei hvis du hele tiden må sette den inn igjen.

Skrevet

Vi bruker den til dag- og nattsoving. Det hender vel at jeg må gå inn å gi han den 3-4 ganger før han roer seg, men skjer det mer enn dette får han puppen istedenfor, for da tenker jeg han er sulten... I tillegg til dette gir vi den til han hvis han er litt sutrete når vi skal spise middag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...