Stine-mor Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Hvor ofte og hvor mye spiser deres små? Her er det litt pupp en gang i løpet av natta, flaske på 120 ml kl 8-13-16-19-21 + litt pupp i forbindelse med disse flaskene. Når de har fått mat om natta, er det bare å legge dem igjen i senga/vugga også sovner de av seg selv eller krever det jobb å få dem til å sove igjen? Her må jeg jobbe ganske iherdig og vogge ivei ofte 15-20 min + at mini "sover" for så å rykke til igjen og våkne sånn ca 4-5 ganger før han sovner ordentlig. Takk for alle svar!
Trultetryne Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Snuppis våkner mellom 7 og 8 om morgenen, da får hun stort sett pupp før vi står opp. Så får hun igjen i 10-11 tiden. Så prøver vi å trille en tur hvis det er vær til det. Da kan hun sove 3-4 timer i vogna. Så får hun mat ca hver andre time på ettermiddagen før hun legger seg for natta ca kl 20, da får hun pupp i senga. (vi har tatt av den ene langsiden på senga hennes og satt den helt inn til vår - praktisk å slippe å stå opp på natta!) Da sover hun til 2, noen ganger 3. Da får hun pupp og sovner stort sett etter 5-10 min ved puppen.
mammas skatter <3 Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 her starte dagen rundt kl 7 med flaske på rundt130 ml. ca 60 ml kl 9,da sovne han i fanget å får resten på flaska ca 70 ml en halvtime time etter. rundt halv 12 120 ml så trille vi tur. men i dette snøveret har vi måttet kjøre en tur for at han skal få en lang lur. ca 14 flaske 130 ml. ca 16 halv flaske så tar han en lur å så får han resten av flaska ca 30 min etter, når han vokna. 130 ml tilsammen ca 18 130 ml med en lur imellom ca 20 får han mat til han er mett,kansje 60 ml.så e d senga der han har blitt kjempeflink me å sovne uten gråting.setter på musikkrangla hans og lyset enten fra tv eller nattlampe. har varmeflaske i senga med han. så sover han til kl ca kvart på 7 neste morgen ellers på dagtid e d ikke like enkelt me sovinga. trille vi lang tur sover han lenge men vist han sovne i hendern kan vi ikke legge han fra oss, da vokne han etter 2 min.men han har forandra se utruli mye på sovepunkte de siste 2 ukene. fått mere faste sovetidspungt på dagtid.
mammas skatter <3 Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 ps: han får puppmelk som e har pumpa. ikke noe mme.
Stine-mor Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 15. mars 2010 da spiser de jo godt, vil jeg si! Litt bekymret for at han ikke spiser nok, men han legger da på seg og ser godt ut. Får kanskje høre på helsestasjon, var bare noe jeg leste om hvor mye de skulle spise i forhold til hva de veide og da lå han nok litt under det. Spiser ikke helt opp 120 flaskene sine heller og idag måtte han legge seg etter kl 19-flasken.. kjempetrøtt! Men, men. De er vel alle forskjellige og det må de jo få lov til:)
abella Skrevet 15. mars 2010 #6 Skrevet 15. mars 2010 Knerten får bare mme. Han får 5 flasker i døgnet. Jeg blander 210 ml hver gang, men som regel spiser han vel ca 160-180 ml. Han veier vel ca 7 kg og spiser dermed 12% av kroppsvekta si. Men det har variert veldig i perioder. 4 av flaskene får han på dagtid og 1 flaske på 'natta', dvs kl 23. Etter nattmat kl 23 raper han og så legges han rett ned og sovner på et blunk, selv om han ofte kan være ganske våken da. (Våkner jo ordentlig fordi jeg bruker et par min på å blande flaske etter at han har våkna + at han sitter på fanget mitt og spiser) Han får ikke smokk etter nattmåltidet, selv om han er rimelig smokkavhengig ellers. Litt merkelig, og ikke spør meg hvorfor det har blitt sånn, har bare vært en vane siden han var veldig liten...
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 16. mars 2010 #7 Skrevet 16. mars 2010 Har ei jente på litt over tre mnd. Hun starter dagen kl ni med 100 ml.. så ved halv et tiden 100 ml igjen, halv fire 100 ml, halv åtte 100 ml og kl tre 100 ml.. Også har vi ei flaske som hun innimellom spiser i tilleg på natta.. Hun her er ingen stor spiser. Og mer en 100 ml får vi IKKE i henne. Er nok nermere 80 ml vær gang. Blir alltid litt igjen i flaska... Har snakket med helsesøster da jeg syntes hun spiser litt lite... Men, hun vokser så de er fornøyde.. (selv om hun er lita)
Gjest Skrevet 16. mars 2010 #8 Skrevet 16. mars 2010 "godt" å se at det er flere småspiste babyer.. syns jenta vår spiser så lite, men hun går greit opp i vekt. Føler nesten at jeg må lure henne til å spise! jeg tror hun er lei av melk jeg, for hun følger sånn med når vi spiser..hehe.. som en liten hund med bedende øyne synd for henne at hun bare er 3 mndr enda...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå