mamma00 Skrevet 15. mars 2010 #1 Del Skrevet 15. mars 2010 Hei, nå som vi trodde vi hadde bestemt oss for Emmaljunga City Cross har vi plutselig begynt å lure på trehjuling igjen. Leste masse skryt om Urban Jungle på nettet, og var og tittet på vogna i dag. Den er ganske dyr - er den verdt pengene, dvs. slitesterk og bra for både små babyer (med bag da naturligvis), 6-mnd. gamle babyer og større barn? Vi ønsker ikke å ha flere vogner, eventuelt bare en reisetrille til. Noe som har prøvd både City Cross og Urban Jungle? Bagene er jo ikke så store, men ser relativt like ut - tror MB-bagen er 1 cm kortere, det er jo ikke all verden. Det som er viktigst for oss er at vogna er god å å være i for barnet og god å trille - ser for meg mange lange turer i marka, på grusveier etc. Sportsdelen er jo ikke vendbar - er dette dumt? "Titteluken" i kalesjen virket jo å kompensere litt for det, da ser en hvordan barnet har det. Husker at datteren min ville sitte utover fra hun var veldig liten. Vi tittet også på TFK, men har da mer lyst på Urban Jungle - noen som synes det er dumt, eventuelt hvorfor? Brems på håndtaket er jo supert (TFK), men samtidig skjønte vi at det var en del vedlikehold med bremsesystemet til TFK, og det var flere småfeil på den utstilte vogna, så vi lurer på om den er robust nok? Og så var sittedelen ekstremt stor da! Jaja, vogn skal ikke være enkelt! Alle erfaringer og tips mottas med stor takk :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141587732-erfaringer-med-mb-oth-urban-jungle-sammenlikning-city-cross/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElleL Skrevet 15. mars 2010 #2 Del Skrevet 15. mars 2010 nJeg har bare erfaring med OTH-vognen og er veldig fornøyd med den. Vesla er akkurat blitt ett år og har sittet i sportsdelen fra hun var rundt seks måneder gammel. Hun ville rett og slett ikke ligge i bagen lenger da. Vognen kommer fram over alt, snø, svaberg, stier, ja rett og slett overalt. Jeg har aldri savnet håndbrems og syns heller ikke det har vært noe problem at vognen vender fra meg. Vesla er en nysgjerrig liten frøken som like å sitte å se på verden. Nå kjenner jeg ikke til gjensalgsverdien på de andre vognene du nevner, men jeg har lagt merke til at prisen på både bag'en og vognen er bra på OTH'en. En annen positiv ting med denne vognen er at den ikke er særlig tung i forhold til flere andre vogner og det har vært greit med tanke på hvor mange ganger den har vært ut og inn av bilen. Lykke til med valget ditt. For mitt vedkommende er vognen verdt hvert øre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141587732-erfaringer-med-mb-oth-urban-jungle-sammenlikning-city-cross/#findComment-141587942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykke X 4 Skrevet 15. mars 2010 #3 Del Skrevet 15. mars 2010 Har hatt tre stk urban jungle. Den siste solgte jeg til fordel for city cross. City cross er den beste vogna jeg har hatt, og jeg har hatt mange. City bagen er mye lunere enn UJ bagen, som dessuten er veldig lite dyp. Selv om lengden er den samme, er det stor forskjell på disse to bagene. Med UJ sportsdelen må du ha barnet vendt fra deg tidlig, CC sportsdelen er lun, myk og polstret og egner seg til og med til nyfødt om man har softbag eller en god pose i. Og du kan ha barnet vendt mot deg så lenge dere ønsker. UJ har en bedre trillekomfort, men CC har en bedre fjæring. Begge vognene er relativt lette. Anbefaler deg City cross til nyfødt og baby uten tvil. Uj er derimot fin til barn rundt ettårs alderen og oppover. Liker den ikke til mindre barn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141587732-erfaringer-med-mb-oth-urban-jungle-sammenlikning-city-cross/#findComment-141587943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #4 Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg har MB og har prøvetrillet CC. MB har en mykere og bedre trillekomfort, men til nyfødt ville jeg definitivt ha valgt CC grunnet MYE bedre bag, dypere og lunere. Jeg hadde bag til min MB, men brukte den kun på kjøpesenter og ved skikkelig godt vær. Synes ikke den baggen er lun nok på kalde dager. Jeg hadde simo i tillegg til MB. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141587732-erfaringer-med-mb-oth-urban-jungle-sammenlikning-city-cross/#findComment-141591888 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå