Gå til innhold

Seboreisk (?) eksem...HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er plaget med dette både i ansiktet og på hodet, særlig rundt hårfestet. Bruker jevnlig fungoral shampo, men har en del eksem likevel.

Tips til noer som fungerer bedre??

Sliter også med hvilke kremer jeg kan bruke i ansiktet (på nesen, pannen pg rundt hårfestet)..da jeg lett får kviser av veldig fete kremer. Har prøvd reseptfri fettkrem fra apoteket, men den fungerer dårlig og ja, er altfor feit.

Kjipt med frisørtimer da de tror det er flass og "bare" litt tørr hodebunn. Ikke gøy å måtte forklare, og at jeg faktisk prøver å behandle det hele tiden.

Noen med lignende problem som får til å behandle det bedre??

Dritlei av denne huden nå.

Fortsetter under...

Skrevet

Håper noen kan hjelpe, jeg plages veldig av dette.

Klør og er ubehagelig. Ikke ser det pent ut heller...Men få som greier å se at jeg har eksem da, er veldig nøye på å skjule det best mulig.

Skrevet

Jeg har også dette problemet og bruker samme shampoo som deg. I tillegg har jeg krem som jeg har fått på resept av lege. Det er viktig at du ikke bruker det hele tiden, men periodevis. For at det ikke skal være så synlig og rødt i ansiktet tar jeg solarium av og til. Det hjelper nå på vinteren.

Skrevet

Hei, jeg sliter med den samme type eksem som deg.

Frisøren min har også sagt at hun tror det er flass og tror nesten ikke på meg når jeg sier jeg ikke tåler frisørshampo...ikke for det, jeg tåler ikke butikkshampo heller, bortsett fra head ´n shoulders. Har ikke prøvd fungoral, men har lest et sted at produkter må inneholde zink sulfat og zink pyrithon, for å lindre plagene noe.

Man kan visst få resept på kremer men kortison og acetylsalicylsyre som kan hjelpe, men oftest kommer symptomene tilbake igjen uansett...

Skrevet

Jeg bruker head & shoulders. Ellers reagerer jeg på det meste av shampho/balsam og styling produkter. Blir ekstra ille av hårspray.

Define texure???ett eller annet på pumpeflaske er det eneste stylingsproduktet som fungerer greit.

Fungoralsalve(på resept) og hydrokortisonsalve(reseptfri) hjelper på eksemen. Bytter litt på disse. Hvis jeg blir veldig ille i hele hodebunnen hjelper ett liniment som heter diprosalic(på resept).

Bruker mye aderma krem fra apoteket til ansiktet. Den beroliger irritert hud.

Ellers har jeg følelsen av at jeg tålet en krem en stund før jeg begynner å få utbrudd igjen. Har ofte utbrudd i nesevingene /øyenbrynene og hårfestet. Er best i perioder jeg ikke bruker sminke og stylingprodukter.

Skrevet

Jeg har en del i hodebunnen og hårfeste. Det i hårfestet kryper nedover i ansiktet om jeg ikke behandler det. Har prøvd en utrolig mengde produkter fra apotek, butikker osv. Det eneste som hjelper her er Locoid(reseptbelagt).

Annonse

Skrevet

Daktacort er veldig bra å bruke i ansiktet og langs hårfestet!

Skrevet

Dere som sliter med slik eksem bør ta en grundig gjennomgåelse av psyken deres og kosthold. Har slitt med dette i flere tiår og vet at det blir mye verre når jeg har det dårlig psykisk (og har hatt mye dårlige perioder). Men i ansiktet ble jeg nesten kvitt det når jeg sluttet med de fleste melkeprodukter, i hvert fall de feteste.

I ansiktet bruker jeg Avene fuktighetskrem men har også brukt endel olje, vanlig olivenolje er kjempebra for huden. Man bør også ta kosttilskudd som omega 3-6-9 som er veldig bra for huden.

Disse kremene man får mot sopp hjelper bare i øyeblikket, mens den virkelige grunnen til at man får eksem kan være så mangt. Men vel verdt å lete etter grunnen i stedet for kun å behandle eksemet. Finner du årsaken er jo problemet løst.

Skrevet

At det har sammenheng med psyken har jeg aldri hørt om. Det er juo ikke derfor en har eksam 21:10! Det er mange eksemtyper da, kanskje i ditt tilflelle gjelder den for psyken.

Jeg tenker på seboreisk eksem, som er ganske vanlig. Men plagsom for mange. Denne eksemen blir man ikke kvitt, men det er flere ting en kan gjøre for å holde den i sjakk.

Et par ting jeg vet som påvirker eksemen min er:

1) Været (og værforandringer). Sommer og sol pleier å ha positiv effekt!

2) Immunforsvaret. Hvis jeg har f.eks influensa har jeg mye mer eksem enn til vanlig.

Takk for tips ang melkeprodukter, kan ikke slutte med alle f.eks melk, men skal være mer obs på dette fremover.

Har tatt omega 3 i en lang periode - uten noen effekt.

Kjempe å få så mange gode tips jenter, er vel bare å prøve ut!

HI

Skrevet

Huff, her var det mange trykkfeil ser jeg..trenger å våkne litt ser jeg! Dere får bare tyde det så godt dere kan!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...