Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Uff.. hvis dere vil slippe ekle detaljer burde dere ikke lese videre.. Jeg har en liten kul på venstre kjønnsleppe. På størrelsen med en ert (?!) Den har ikke vært vond og har egentlig hatt den samme størrelsen. Jeg har lest meg litt frem til at det kan være en betent talgkjertel eller noe slikt? Har aldri hatt noe sånnt før og vet helt ærlig ingenting om det. Har hørt at det skulle bli borte av seg selv. Nå har det gått snart 2 mnd, og den siste uka har den blitt litt vond. Leste at man kan ( hvis det er en betent talgkjertel) " stikke hull på den" og klemme ut " innholdet" (som skulle være som en kvise) og at det skulle gå over. Jeg sprakk den 3 dager siden, ( hælvettes vondt!!) det begynte å blø samt at det kom litt gjennomsiktig veske ut når jge klemte på kulen. Nå virker det som om den har blitt fyllt opp igjen.. HVA ER DETTE? Jeg vet det ikke er en kjønnsykdom. Unnskyld for detaljer damer... Håper noen kan hjelpe meg, blir gal av dette!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Har du barbert deg? Mest sannsynlig et hår som har vokst innover og skapt en betennelse..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Jeg har vokset meg det siste året.. Hva skal man gjøre med det hvis det bare er et betent hår? Kan det bli så " ille" av et lite hår?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Mulig at det er en "kvise" som bare har blitt fyllt opp igjen. Hvis du ikke føler den forsvinner kan det være fordel å ta kontakt med legen din. Slike er sykt vonde!!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Du sier du vet det ikke er en kjønnssykdom - tenkte likevel jeg skal si dette: hvis det er Herpes er det veldig viktig å få behandling. herpes kan være veldig farlig for fosteret under en fødsel. Du kan ta blodprøve for å finne ut om du har herpesutbrudd - og det er i såfall førstegangsutbrudd som er farligst - du vil ikke få føde vaginalt dersom du har utbrudd under fødsel - da må du ha keisersnitt. Har pasienten hatt utbrudd tidligere - har mor sannsynligvis dannet antistoffer, og det vil da holde med tablettkur i forbindelse med utbruddet. Vil ikke skremme deg - men syns dette er uhyre viktig informasjon.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #6 Skrevet 15. mars 2010 Dette hørtes ut som kjønnsvorter. Ta deg en tur til legen
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #7 Skrevet 15. mars 2010 14:58: 1.Herpes kommer ikke i form av kuler, men bittesmå, vonde sår som knapt vises. 2. Du finner ikke ut om du har eller har hatt herpesutbrudd ved hjelp av blodprøve, det må tas dyrkingsprøve av såret. 3. Et herpesutbrudd er ikke veldig farlig for barnet, men det kan smittes under fødsel ved førstegangsutbrudd, derfor kan man få tabletter. Har man hatt flere utbrudd tidligere er det ikke et tema engang, med mindre du har sår under fødselen. Svært sjeldent det foretas keisersnitt pga herpes. Så skaff deg riktig informasjon før du skremmer folk! Hilsen ei som har født to barn, og hatt herpes i mange år.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #8 Skrevet 15. mars 2010 Jeg har en sånn kul midt inni indre kjønnsleppe, altså er det ikke inngrodd hår, da jeg ikke har hår der Den er kulerund og på størrelse med en ert. Jeg har stikki hull på den noen ganger, og det kommer da seigt blankt slim ut. Den fyller seg opp igjen i løpet av noen mnd. Iogmed at det ikke er vondt eller lukter eller egentlig ikke er plagsomt på noen måte bekymrer jeg meg ikke. Men lurer jo på hva det kan være? Kjønnsvorter, har de innhold da? Og kviser inneholder vel mer gult puss?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #9 Skrevet 15. mars 2010 Jeg hadde kjønnsvorter, og de hadde litt innhold om man skviset på de..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #10 Skrevet 15. mars 2010 Det kan også være en liten fettkul, og de forsvinner som oftest av seg selv;)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #11 Skrevet 15. mars 2010 Hvordan behandler en kjønnsvorter, hvis d er mulig?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #12 Skrevet 15. mars 2010 Jeg VET det ikke er herpes da jeg har dette. Jeg har den typen som folk flest har på munnen, dvs de ikke trives godt på kjønnsleppene. Har bare hatt førstegangsutbrudd for 4 år siden og et lite utbrudd 1 år siden. Dett er ikke nesten likt som herpes engang. Som anonym over her sier, viktig å ikke skremme folk ! Men takk for at du svarer. Er det ingen som har hatt betente talgkjertler eller noe lignende? Kjenner flere som har kjønnsvorter, men dette kommer vell ikke som en litt " stor kul på innsiden av kjønsleppa? Det er liksom ikke en vorte på huden, men under huden. Kan virke som en underjordisk kvise? Vet jeg bør komme meg til legen hvis det ikke gir seg, men har ikke helt det forholdet til fastlegen min og har lite lyst til å bruke mange hundre kroner på en gynekolog hvis det kan gå over av seg selv. Så lurte på om noen har hatt noe lignende før..?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #13 Skrevet 15. mars 2010 En liten fetkul? Hmmm.. Hvor lenge er det vanlig å ha det? Pleier de å gjøre vondt?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #14 Skrevet 15. mars 2010 Slapp av, det er ikke en kjønnssykdom!! Jeg er plaget med sånne, har vært det siden tenårene.. I forskjellige størrelser, på forskjellige plasser i underlivet.. Det er nok en form for kvise som har kapslet seg inn.. Siden den har fått være i fred så lenge, har den nok blitt enda hardere også. Du må bare bite tennene sammen og klemme til tårer og svetten renner. Det gjør svinevondt! Og den er ikke tom før du får ut gulaktig masse, og tilslutt væske.. Om du bare fikk ut blod og blankt væske sist har den ikke tømt seg.. Bruk ei nål om du trenger litt hjelp..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #15 Skrevet 15. mars 2010 Takk for svar frøken! Er det altså en underjordiske kviser på en måte? Merkelig... Men ja, jeg var HELT sikker på at det ikke var noe "farlig", ville bare vite om det gikk over av seg selv så jeg slipper å gå til legen. Hvor ofte får man det? Er det sånn at det kommer tilbake, evt hvor ofte eller kan det være et engangstilfelle?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #16 Skrevet 15. mars 2010 Hadde fettkulen i ei uke ca. tror jeg, og den gjorde litt vondt når jeg klemte på den. Det er sikkert 10 år siden nå, men da det gikk hull på den, kom det ut noe greier, så forsvant den for godt
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #17 Skrevet 15. mars 2010 Ikke vær så viktig, da - har selv herpes og VET at ved det sykehuset jeg tilhører utføres det UTEN UNNTAK keisersnitt ved herpesutbrudd under fødsel. Hvert år dør barn pga herpessmitte - og barn får også hjerneskade. Herpes kan påvises ved blodprøve - prøv å google det du Min herpes utarter seg som små kuler fyllt m blank væske. Det kan bli stygge sår og det kan oppstå flere små blemmer rundt. Dette kan du også google - hvis du vil lære noe nytt. Hilsen ei som har født 5 barn - og som også har hatt herpes i mange år
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #18 Skrevet 15. mars 2010 Min lege så ikke om det var herpes eller betent hårsekk og jeg måtte ta blodprøve - som påviste herpesvirus.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2010 #19 Skrevet 15. mars 2010 Både lommelegen og dr.online sier at herpes kan påvises ved blodprøve. Her blir det også understreket at det skal utføres keisersnitt hvis man har et førstegangsutbrudd. hilsen vordende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå