winneboo Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Ei på jobben sa det og da ble jeg litt urolig kjente jeg. Vi har planer om å reise til Danmark i sommer og skal ha med hunden vår. Men hun er ikke vaksinert mot rabies. Hun sa også at hunden måtte være vaksinert minst 6 mnd før avreise. I og med vi har tenkt til å reise i juli så er det jo forsent. Noen som vet noe om dette?
Propellll ♥ Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Ja jeg tror kollegaen din har rett. Sist jeg sjekket var det kun til Sverige man kan dra uten å vaksinere. Ring veterinær for å høre.
winneboo Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2010 Off var det jeg fryktet. det var noen år siden de hadde hatt med bikkja til Danmark så hun var usikker på om reglene fortsatt gjalt, så derfor tenkte jeg å høre her inne. Vi som har lovet vesla å dra til Legoland har ikke noe lyst til å sette bort bikkja heller, siden hun er valp...
winneboo Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2010 Søren altså! Så på dyreklinikken sin side og der stod det det du sa. Blææ. Dumt av oss å ikke skjekke det ut litt tidligere..jaja da vet vi det til neste år.
Knøttefrøken Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Kollegaen din har rett. Grunnen til at det er det med 6 mnd er fordi de tar noen blodrøver som må være riktige først, for å se om hunden tar til seg vaksinen. Du kan gamble på at ingen merker noe(vi har hatt med hunden vår mange ganger, men aldri blitt stoppet) Men da risikerer du å ikke få med deg hunden din hjem igjen. Den blir da satt i karantene, på din regning. i 4 mnd,... tror jeg det er, før du kan hente den igjen. I sverige derimot kan du dra hvor du vil.
winneboo Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. mars 2010 Off tar ingen sjanser, er så typisk vår flaks å bli stoppet. Vi får ta danmark neste sommer og heller finne på noe annent i år
shari_z Skrevet 15. mars 2010 #7 Skrevet 15. mars 2010 Bare en tanke/ et forslag, og jeg skjønner at du ikke har lyst å sette en valp borte, men hva med å ta kontakt med oppdretteren og høre om de kan passe hunden mens du er borte? Eller en som har valp fra samme kullet? Jeg har gjort dette med oppdretteren til min hund, både at hun passet min hun og at jeg passet en av hennes. Da vet du at hunden har det godt siden den er hos oppdretteren, pluss at den slipper å være på pensjonatet. Og ellers når det gjelder rabies vaksine, så bør du nok begynne med det så snart som mulig (etter at valpen er fylt 3 mnd, tror jeg det er). Er selv dyrepleier, og det har skjed at en hund, etter vaksinering, ikke har høyt nok antistoffer og må bli vaksinert igjen, for så å vente ytterlige 4 mnd for å ta blodprøven. Og at blodprøven blir borte i posten. Og én eneste gang hadde vi en hund i klinikken vår som aldri nådde høyt nok antistoffer til å reise til utlandet, uansett hvor ofte den ble vaksinert mot rabies. Lykke til uansett. Ville bare gi et forslag til dilemmaet i år med Legoland for barnet ditt vs. hunden som ikke kan være med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå