Gå til innhold

Gleder meg - tidlig - mye kan skje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 7 uker på vei (6+5), og har begynt å glede meg. Sitter og titter på nett etter barnevogn, seng etc.. Vi skal til gyn (privat) om 1 1/2 uke, og er veldig spente. Håper alt er bra, og at vi kan høre et lite hjerte slå. Ønsker ikke fortelle at jeg er gravid ennå til familie/venner, men føler samtidig at jeg trenger å prate om det. Når vi har vært på første kontroll (8+2) har vi bestemt at vi skal fortelle nærmeste familie. Tar med "overraskelsen" hjem til påske kan man si :) Men tida fram til kontroll går så utrolig sakte. Trenger en bekreftelse snart på at alt forløpig er ok. Er førstegangsfødende. Håper bare alt går bra, og at jeg slipper å miste, og ikke minst fortelle alle at jeg har mistet. Er det noen som har erfaring med å fortelle "for tidlig"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og gratulerer med spire i magen...er selv 7 uker på vei,så dette blir mitt 3 barn..Jeg har bare sagt det til ett par venninder måtte ha noen å snakke med...nå får resten vente så lenge jeg klarer å skjule det...har fått mage allerede så det kan bli litt vanskelig ganske snart..

Jeg var på privat ultralyd forje tirsdag pga brun utflod, men alt så bra ut og hjertet dunket som bare det:)

Jeg tenker masse på det å miste også....men vi får bare krysse fingre på at alt går bra:)

Lykke til...

klem:)

Skrevet

Først av alt gratulerer:-) Går over til andre trimester i dag, og har hatt samme tankegangen som deg hele veien. Jeg har ikke drevet å tittet på utstyr før nå, men det er vel for at jeg har vært redd for å bli skuffa hvis det skulle skje noe. Men det med å si det for "tidlig" så er det to måter å tenke på. Jeg tenkte at hvis jeg fortalte det til nærmeste familie tidlig ville de også ha forståelse hvis det skulle skje noe. Jeg og samboeren min valgte tidlig å fortelle det til nærmeste familie og venner. Kommende oldeforeldre og gammeltanter/onkler fikk først vite det etter tidlig ul i uke 10, ville forsikre oss om at alt var ok først. Jeg angrer ingenting på å ha fortalt det til nære venner og familie tidlig. Jeg synes det er viktig å ha noen å støtte seg på OM det skulle skje noe uforutsett. Ja, det er en liten kjangs for at det ikke går som planlagt men 98% sannsynlig så gjør det faktisk det. Jeg er også førstegangsfødende. De fleste vet det nå, jeg er i min uke 13, men limer det ikke inn på facebook for å si det sånn. Risikoen for at noe skal gå galt er der hele svangerskapet, fødselen og når barnet er født. Oh, det ble et langt svar. Men da har du i allefall min mening:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...