Molait Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Trodde jeg hadde grei oversikt jeg.Men det hadde jeg tydligvis ikke:) Hvor skal jeg egentlig gå inn?! Hvilken automatikk er det i å havne på barselhotell og vanlig barsel? (er 3 barnet her) Dersom barselhotell, trenger man ha med seg mer i bag enn ved vanlig barsel? Hvordan er besøksreglene her? Får man automatisk da enerom? Hvor lenge kan man ligge ift vanlig barsel? Ved KS, havner man da automatisk på vanlig barsel? Utenom det. Hva pokker skal man med SÅ SEN siesta?? I den tiden søsken er våken og far er feridig på jobb og barn på skole og det passer besøke. Jalla opplaegg. Siesta har man jo på dagen... Har født på SIA og gmale ahus. Skal bli spennende å prøve nye ahus.
mamman til to gutter Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Aner ikke hvor jeg har det fra, men har av noen blitt fortalt at man får beskjed om hvor man skal gå inn når man ringer og sier man er på vei. Litt ettersom når på døgnet det er, blir man enten henvist til akuttinngangen eller hovedinngangen, visstnok er det lengst å gå i glassgangen hvis man går inn hovedinngangen, så jeg håper på fødsel om natta og at jeg får slippe inn akuttinngangen:-) Jeg aner ikke forskjellen på barselhotellet og ikke, men leste et innlegg av en jordmor i rb like etter de hadde åpnet det nye sykehuset og hun var ikke spesielt imponert over det hun kalte "barselhotell". Visstnok er det noen 2mannsrom der også og som hun sa, ingen vil vel ligge på hotellrom med folk man ikke kjenner... Her er besøksreglene klippet ut fra hjemmesiden til a-hus: Besøksrutiner på Barsel og Barselhotellet: Kun far/ledsager kan besøke avdelingen. Søsken til det nyfødte barnet besøkstid mellom kl 18.00 -19.00 alle dager. Det er ikke adgang for annet besøk. og sånn det ser ut der, så er det samme regler på både barsel og barselhotell, men det er vel mulighet for besøk utenom hvis man møter folk utenom avdelingen. Jeg antar at med keisersnitt havner man automatisk på vanlig barsel, utover det vet jeg ikke hvem som havner hvor. Når det gjelder hva man trenger å ha med seg, så vil jeg tro det hadde stått noe om det på hjemmesidene deres hvis man måtte ha med seg mer om man skal på hotellet og det gjør det ikke, så jeg tar utgangspunkt i å ha med meg det samme som sist (dvs minst mulig) og så får jeg heller mase om å få mer, evt sende mannen hjem for å hente ting. Har ikke tenkt over at siestaen er sen, men når du sier det, så er jeg enig i det. Tror den var like sen sist jeg fødte på a-hus i 2007 og det var egentlig ikke noe problem ettersom jeg uansett fødte i helgen, men klart kjedelig om det ikke er helg.
Gjest Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Trodde ikke barselhotellet hadde åpna enda jeg men...kun barsel og barsel med plass til far..? Godt mulig jeg tar feil,men det sa jordmora mi til meg da...??skjønner ikke noe her...men uansett,skal du på føden skal du inn via akutt-mottaket bak,heisen opp i 5 så er du på føden...",)) Var der på omvisning forrige helg",))
Cammie82 Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Heisann:) Jeg skal også føde på A-hus, og har termin til søndag:) Samboeren min og jeg har vært på omvisning på fødeavdelingen idag. Det er jo såå fint der! Kjempefine rom. Alle fødestuene har sånn fancy seng som man kan bruke til mange ulike fødestillinger, i hjørnet har de et stort hjørnebadekar og så et stort og fint bad. Når man har født, går man bare inn en dør og så får man ligge på det rommet der et par timer før man blir flytta til barsel:) Gleder meg,jeg! de har ikke noe eget barselhotell enda. Det tror jeg skal være fersdig i januar 2011, hvis jeg ikke husker helt feil. Men de bruker en av de andre avdelingene på sykehuset til barsel:) Hvis du kommer til sykehuset og har rier og ikke klarer å gå noe særlig, så parkerer dere bare utafor akuttmottaket( som det skrives over her) og så slipper dere å gå så langt. Ledsageren din kan stå der i 1 time, og så må han/hun ut å flytte bilen til parkeringshuset. (Hvis det derimot er sånn at han ikke fåt gått innen en time, har sykehuset mulighet til å ringe og gi lov til å stå der lenger). Om man er i firn form å klarer å gå fint, så går du bare inn hovedinggangen og bortover den laaaange glassgangen og tar heisen opp derfra:) De har familierom, enkeltrom og tomanssrom:) Så i "verste" fall må man dele rom med en annen bare:) Men bare kom deg opp i 5.etasje, så har du både fødeavdelingen og barselavdelingen der:):
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå