Lykkeligmamma:) Skrevet 15. mars 2010 #1 Del Skrevet 15. mars 2010 Hei! Var på tidlig ul grunent delt livmor fredag 5.Mars. Var da etter min egen mensberegning 6+5, men utifra ul målinger som var 0,34 cm var jeg 6+0. Det kan vel vokse litt i rykk og napp i ukene fremover Fikk se hjerteaktivitet og alt så veldig bra ut. Uka etter hadde jeg bittelitt brunlig utflod fra morgenen av to dager. Kontaktet legen min som henviste meg til ny ul. Dro på Ullevål til en vakthavende lege torsd kveld. Trodde ikke akkurat at noe var galt, for hadde jo ikke blødnnger eller smerter. Men ville bare sjekke. Å da fikk jeg litt sjokk.. legen fant ingen hjertelyd.. Hun prøvde igjen og igjen,men uten hell. Hun målte embryoet til 0,43cm. Altså nesten ikke vokst siden fredagen. Dette var en abort. Å det hadde nok skjedd helgen før. Hun sa d var flere ting som tydet på dettte, UTEN at hun nevnte de. Men hun var helt helt sikker. Ville ha meg fortest mulig ut døra, å måtte bestemme meg iløpet av 2 sek, om jeg ville ha tabletter eller utskraping. Tok tabletter som hun anbefalte, og det skulle ligge info i konvolutten. Fikk ingen info fra henne. Fikk beskjed om å tørke meg i ansiktet og sette meg ute å vente på blodprøve. FYF, jeg var så irritert. Målte hcgn min som var 100 000. Dagen før hos legen 102 000. Kom hjem, å der var det ingen infoskriv nei. Syntes hele legebesøket var forferdelig. føltes som en fabrikk. Ga meg ikke med dette, og fikk komme til en ny lege på fredag. Hun fant desverre ingen hjerteaktivitet heller. Så håpet er jo borte. Hun sa hun burde funnet det. Men derimot, så fant hun en ekstra fostersekk. Denne kunne jo lage lutt brun utflod, og synke hcgn min litt, hvis denne skulle støtes ut. Hun målte embryoet til 0,68cm!!!! Altså det hadde vokst litt siden fredagen. Å legen på torsdag hadde ikke akkurat riktige målinger nei. Hun ville ikke konkludere med abort. Syns alt virket veldig merkelig. Men ga meg selv valget om jeg ville ta pillene, eller om jeg klarte vente til neste uke med å komme tilbake. Ekstra sjekk, for å se om det har vokst siste dagene. Men blir jo gal av å vente. Selvom vi såklart er innstilte på at det ikke lenger er liv der, så vil man jo raskest mulig ha et heelt konkret svar, slik at jeg kan bli ferdig med dette, og raskest mulig prøve på nytt. Skulle så gjerne ønske jeg hadde smerter, eller blødninger som ga meg mer klart svar. Ikke hatt noe utflod siden torsd morgen, en gang. Hadde litt korsrygg smerter, og mensensmerter i går. Hatt litt mensensmeter siste uka, men virker mest som det er luftsmerter. Veldig luftsmerter dag ut og dag inn. Kjenner fortsatt murring i magen og er konstant trøtt, og ømme bryster. Men jeg syns ikke magen min er spes har nederst lengre. Idag tok jeg en ny digital test. Haha. Vet jo det er liten vits, for hcg sitter jo lenge i kroppen. Men tenkte at antakelig hadde hcg nivået synket en del siden torsdag, så jeg kanskje kunne se at den viser det på testen og. Altså at jeg er f.eks under tre uker gravid, etc. Men høyeste måling der enda. Viser at jeg er 3+, altså mer enn 5 uker. Men hcgn min har jo vært veeldig høy, så .. dette hjalp jo ingenting.. Å det tar jo sin tid før dette synker, siden den var på 100 000 på torsdag.. Er jo lurt jeg venter lengst mulig for min egen del og med å dra til lewgen for aller siste sjekk, større mulighet for 100% bekreftelse. Men vet jo at ingen hjertelyd er jo i seg selv bekreftelse nok. Virker sikkert som jeg fortsatt mener og tror jeg har et levende embryo inni meg. Men neida, jeg er godt forberedt på at det hele er over. Men jammen blir man ikke smågal når man har symptomer, og ingen smerter. Å så hører man om så mye rart. Men burde de ikke kunne se på livmorhalsen min, om jeg har abortert? Åpner ikke den seg raskt igjen? Sikkert vært likegreit å fått unna tablettene, men det er vel ikke skadelig å vente en uke??? Hører jo om mange som støter dette ut selv. Men virker ikke som det vil skje her. Samboeren min nekter meg å ta disse pillene enda.. men prøver også si til han at vi ikke kan håpe.. Noen med SA; MA erfaringer som kan fortelle hvordan de opplevde dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141586821-antakelig-hatt-ma-eller-sa-noen-med-erfaringer/
Bringebærmamma 160611 Skrevet 15. mars 2010 #2 Del Skrevet 15. mars 2010 Det var en lite hyggelig lege du møtte første gangen! Ut i fra hva du skriver ville jeg ikke tatt tablettene før du har hatt enda en UL, og ikke minst flere hcgprøver for å dobbeltsjekke om hcgnivået ditt synker. Det er nok fornuftig og være innstilt på alt, men siden de to siste UL viste to så pass forskjellige målinger ville jeg tatt en ytterligere sjekk. Lykke til, og krysser fingre for at ikke du og opplever en MA. Jeg har i dag vært på utskrapningpg av MA. Jeg skulle vært i 13. uke, men hadde en bare en tom fostersekk. Jeg har fram mot i dag mistet alle mine graviditetestegn + at jeg har hatt brun utflod. Ikke blod. Hcgprøvene mine viser et hcgnivå i "fritt fall". Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141586821-antakelig-hatt-ma-eller-sa-noen-med-erfaringer/#findComment-141587575
Lykkeligmamma:) Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 15. mars 2010 Huff, så leit å høre at du mistet Hvordan oppdaget du dette? Bare ved brunlig utflod? Syns d er så merkelig at jeg kun har hatt brun utflod et par ganger. Ingen spes smerter, og at utfloden har gitt seg. Har ikke mye symptomer på graviditet, bortsett fra litt murringer, kjempetrøtt og vondt i brystene. Men har heller ikke hatt så mye mer symptomer disse ukene. Huff, er ikke enkelt å bare vente og vente heller nei. Men håpet er egentlig borte, så vil bare raskt ha et svar, å prøve igjen. Dalte hcgn din raskt? Før utskraping? Masse lykke til videre. Trøsteklem:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141586821-antakelig-hatt-ma-eller-sa-noen-med-erfaringer/#findComment-141587728
Bringebærmamma 160611 Skrevet 15. mars 2010 #4 Del Skrevet 15. mars 2010 Takk for trøsteklem! Jeg hadde en SA i høst. Da jeg ble gravid igjen spurte jeg om tidlig UL pga jeg ikke klarte å finne "roen" etter SA'en. På dette grunnlaget fikk jeg tidlig UL. Hadde litt brun utflod rundt uke 8 (om jeg ikke husker feil). Så fikk jeg ikke brun utflod igjen før nå de siste to-tre ukene. Har ikke hatt noen smerter. Første hcgprøve jeg tok hadde en verdi på ca 55000. Neste hcgprøve, tatt 5 dager etterpå, hadde en verdi på ca 33000. Siste hcgprøve ble tatt 1 uker før utskrapningen, så jeg vet ikke hva hcgverdien hadde vært i dag. Man kan jo ha både brun utflod og blødninger i svangerskapet uten at noe er galt. Jeg krysser fingre for deg fram mot neste UL. Enn så lenge sender jeg en trøsteklem for det du allerede har vært igjennom. *stor klem* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141586821-antakelig-hatt-ma-eller-sa-noen-med-erfaringer/#findComment-141589204
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå