Gå til innhold

Skal Nav trekke disse pengene eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har havnet i den situasjonen hvor jeg mottar støtte fra nav en stund for å klare å betale husleie samt livsopphold. Da økonomien er så trang og jeg ikke har noen form for inntekt, så søkte jeg om støtte fra Husbanken også, og fikk innvilget bostøtte.

Nå skjønner jeg ikke vitsen med å søke om bostøtte, for Nav trekker meg for det beløpet jeg får fra husbanken hver mnd. Så da har det jo egentlig det vært det samme om jeg søkte eller ikke..

Er det slik at Nav skal trekke det beløpet jeg får fra husbanken?

Feks, hvis jeg egentlig får 6000kr fra NAV i mnd, og 2000kr fra HUSBANKEN, så trekker Nav meg de 2000kronene, og da har jeg jo fortsatt bare 6000kr.

Er det slik det fungerer?

Fortsetter under...

Skrevet

Hviss du går på sosialen så kan du bli trekt.

men hviss ikke du gjør det så trodde jeg ikke at de skulle trekke noe.

Skrevet

Går på sosialen ja..

Skrevet

Det høres i hvertfal riktig ut.

Skrevet

Hvis de har satt opp et regnestykke på deg og funnet ut at du har 6000,- i underskudd uten at bostøtte er tatt med i regnestykket fordi du fikk innvilget det etter at du fikk penger fra nav, ja da kan de trekke det inn fordi du da har fått for mye i sosialhjelp i utgangspunktet. Fremover blir sannsynligvis bostøtten regnet med som inntekt og da vil du få mindre utbetalt fra nav, men vil få bostøtten til din konto. Så lenge du ikke har transport i bostøtten da, men det er noe annet.

Skrevet

Bostøtten fra husbanken trekkes fra din opprinnelige husleie. Har du 6000,- i husleie og får 1.500 med husbanken, får du 4.500,- med NAV til husleien. Bostøtten skal gå til husleie, og da er det naturlig at du blir trukket i fht. utbetaling av husleie fra NAV. Du vil ha hverken mer eller mindre til livsopphold..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...