Gå til innhold

Hvordan varmer dere opp igjen poteter som er kokt fra før av?

Anbefalte innlegg

Gjest Sauen og ungene

Har dårlig tid i ettermiddag så tenkte å gjøre ferdig all middag nå før mannen kommer hjem... Jeg må ut og hente eldste etterpå, og kommer hjem samtidig som mannen. Skal jeg begynne å koke potetene da tar det jo litt tid, så tenkte å koke dem nå.

Men hvordan varmer dere opp igjen kalde poteter? Ser for meg de blir ekle om de varmes i microen. Bør vel helst kokes med skallet på da, eller?

mye man skal lure på=P

Fortsetter under...

Da hadde jeg heller droppet kokte poteter og hatt poteter på en annen måte som tok kortere tid.

Ev. kokt de nesten ferdig nå og stekt de i terninger.

Kokes forresten alltid med skall på, ellers forsvinner jo all næringen ut i vannet.

Gjest amandine

Gi dem et oppkok og pakk dem inn i håndklær, gryten altså, så gjør de seg klare på egenhånd. Det lærte jeg av en gammel nabo for lenge siden.. hun pleide å koke opp om morgenen for så å sette gryta i senga under dyna mens hun var på jobb. Det syntes kanskje jeg var litt i overkant, men prinsippet duger!

Annonse

Mamma lærte meg hvordan man best skal koke mandelpoteter, vet ikke om det fungerer like bra med alle slags typer.

Man koker opp vannet under lokk. Med en gang det koker opp så tar man kasserollen av platen, da står de der under lokk og gjør seg ferdige selv :)

Så du kan jo koke vannet opp før du drar. Da er de sikkert ferdige når du kommer tilbake. I tillegg så blir aldri potetene mer enn ferdige på den måten, de kokes alrdi i stykker!

Poteter i dyne:

Kok opp poteter , la de koke i ti min.

Hel av vannet og sett de tilbake på plata og damp godt.

Legg over kjøkkenhåndkle over potetene, sett på lokk, og pakk godt inn i dyne og eller ullpledd. Ikke ta av lokket igjen før du skal spise!

Beregn 4 timer.

Det går super fort å koke poteter i biter. Skrell, kutt og ha i kaldt vann. Når en kommer hjem sett på vannkoker, hell av vannet og ha i kokende vann. Det er kokt i løpet av et par minutter. Det er også verdens raskeste potetstappe, og ingen grunn til posepotetstappe om en planlegger litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...