Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen vår har fått en rift på øyet. var på helsestasjonen,men må tilbake til lege i ettermiddag da de ikke hadde nok kunnskap om slikt.

han er rød på øyet,og det renner.. virker lyssky. ser på øyet,i rett lys at det ser ut som en overfladisk rift.

Han er 10 mnd forresten.

Noen som har opplevd det samme?

Er jo så redd for at det er "farlig" og kan ødelegge synet.

Han er kjempeblid og i god form selv. men øyet er irritert.

Fortsetter under...

Skrevet

Vi opplevde det samme da minste var ca 1 år.

Da dryppet de en orange veske på øyet for å kunne se riften.

Så måtte vi bruke salve og lapp over øyet i noen dager, husker ikke hvor lenge. Det tok ikke lange tiden før det var helt leget :)

Øyet er vist flink på slik, fikser seg fort selv!

Skrevet

var det en stor rift eller? blir jo så bekymret vet du..

Skrevet

Jeg FIKK en slik rift av storebror da han var 10 mnd, han klorte meg på hornhinnen med neglen sin. Fikk kontrastvæske på øyet for å lokalisere riften, deretter salve og lapp på øyet. Det gjorde litt vondt, nesten som om det blåste kaldt på øyet, om du skjønner.

Som oftest er det bare en overfladisk rift og da er dte ikke ødeleggende (kommer vel an på hvor riften er), men når jeg går til syneskontroll nå, 4 år etter, ser de fortsatt et lite arr, men det har ikke påvirket synes mitt i det hele tatt.

Det kjipeste med alt var faktisk lappen. Og jeg var 29 og ikke særlig higa på det "kule" i det å ha lapp...

Skrevet

blir spennende å se på hvordan han vil reagere på å ha lapp iansiktet da is´åfall.hvor lenge måtte du ha på lapp?

Skrevet

5 dager. jeg var bare sur. Men nå er jeg som sagt ikke noe typisk "lapp-i-ansiktet"-jente heller:)

Annonse

Skrevet

Vet ikke hvor lang den var, men den stoppet rett før pupillen, så han mente vi var heldige. Det har ikke påvirket synet, ikke som vi vet foreløpig i hvert fall. Jeg tror nok det i de fleste tilfeller går veldig bra!

Skrevet

Jeg klarte å klore minste på øyet jeg ... han var vel ca 5 mnd da :-S

Vi dro til legen og hun hadde på kontrastvæske og da så hun med sånn UV-lys hvor riften var.

Kunne da også konstatere at det ikke var noen farlig rift, og at den ville gro av seg selv.

Fikk med noen øyedråper som skulle hindre infeksjon, men det fikk bare gå over av seg selv.

Gikk noen dager også var det egentlig borte.

Ser litt brutalt ut med den kontrastvæsken da ... blir veldig gul/orange på og rundt øyet. Og i og med at alt oppi der henger sammen så snørret han knallgult noen timer også ;-)

Går sikkert bra skal du se. Øyet er visst ganske så robust det, selv om man skulle tro det motsatte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...