mani Skrevet 15. mars 2010 #1 Skrevet 15. mars 2010 Jeg har lyst til å reise på konsert (festival) 25. juni. Da er jeg 7 måneder på vei. Er det forsvarlig av meg å gjøre dette? Er jo redd den høye musikken kan være skadelig for fosteret. Kan være vanskelig å unngå trengsel fra alle menneskene. Hva mener dere?
Fruen+jente okt.10 Skrevet 15. mars 2010 #2 Skrevet 15. mars 2010 Jeg har samme spørsmål. Vil gjerne på konsert i slutten av august, da er jeg 8 mnd på vei. I tillegg er det i Stavanger, og jeg bor i nordland:/
T#3 Skrevet 15. mars 2010 #3 Skrevet 15. mars 2010 Gå på konsert og kos dere:) Så lenge formen er bra så hvorfor ikke? Var selv på konsert da jeg var litt over 7 mnd på vei i forrige sv. skap. Ikke noe problem. Den skal sies at beina ble litt slitne, men det er ikke værre enn å finne seg et sted å hvile litt dersom det trengs:)
stjertløvetann Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Hvis formen er bra, er det bare å dra! Fosteret ligger godt beskyttet inni magen, og man trenger jo ikke stille seg midt foran de største høyttalerne heller Jeg var på Kent-konsert når jeg var nesten 7 mnd på vei sist, og holdt meg bare litt i bakgrunnen, gikk så godt atte! Folk tar faktisk hensyn til en gravid mage selv om de er aldri så fulle! Og når merket etterpå at når vi spilte sanger fra konserten for henne så ble hun mer aktiv inni magen og rocket vilt med armer og bein! Så jeg velger å tro at hun likte det Denner gangen har jeg tenkt meg på Øya-festivalen når jeg er 7 mnd på vei hvis bare formen holder seg! Gleder meg allerede!
AneG Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 Gå på konsert med god samvittighet!! Jeg var på konsert (pink) og det var 5 dager før termin...ingenting som tyder på at tuppa ble skadet på noe vis Hun lå rolig i magen under hele konserten og bare koste seg tror jeg.. Spurte jordmor før vi gikk og hun så ikke problemet med det..vi sto ca midt/litt bak i konsertområdet.
snurretassa Skrevet 15. mars 2010 #6 Skrevet 15. mars 2010 Kjør på! Klart du skal på festival! Jeg har jobbet litt som dj og spilte siste gang ca tre uker før termin med forrige barn. Kjente ikke en gang at han reagerte på rytmene, men han var vel allerede vant til å høre mye musikk... Har også vært på masse konserter og aldri følt at det har plaget podene i magen. Men for din egen del kan det være veldig greit å ha et sted i nærheten å sitte ved behov... Kos deg!
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 15. mars 2010 #7 Skrevet 15. mars 2010 ikke noe fare med og gå på konsert Så lenge en ikke står foran høytaleren der.. vært på noen konserter og siste konserten er i April som jeg skal på (som er planlagt og i boks) da er jeg 29uker på vei..
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 15. mars 2010 #8 Skrevet 15. mars 2010 Jeg jobber i bar og under julebordene i år når vi hadde nattklubb kom det en av gjestene bort til meg. Han var lege og kinesisk. Han sa jeg ikke måtte jobbe slik nå når jeg var gravid fordi det var farlig for babyen med den høye musikken. Forskning i USA og Kina viste at det kunne føre til ADHD og hjerne og hjerteskade i 3-4 års alderen. Ble sykemeldt rett over jul pga bekkenet da så ble ikke så mye mer jobbing på meg uansett da. Har en gutt på snart 2 fra før og han har iallefall ikke enda vist noe antydning til noe av dette han snakket om. Men selvsagt noe å tenke på. Jeg hadde ikke gått på konsert uansett jeg fordi jeg rett å slett aldri hadde orket verken den høye musikken eller å stå/sitte i mange timer som gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå