Gå til innhold

hva spiser deres babyer i løpet av en dag (dere som har begynt med fast føde)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille skatt på 4,5 mnd har blitt introdusert fast føde i snart 3 uker og det har gått strålende så langt! Gir han litt sviskepurè samt grøt til kvelds. Har så langt bare gitt han en halv smaksporsjon, men nå spiser han opp hele porsjonen. Har gått i fra et par teskjeer til en hel halv smaksporsjon i løpet av ca 3 uker. Kan vel også nevne at jeg fullammer i tillegg (han får grøt eller svisker etter melk).

Har lyst å begynne å gi han mer mat til ett eller to måltider til i løpet av dagen. Er det for tidlig å gi en 4,5 mnd gammel baby grøt og svisker (evt. fruktmos som jeg har lyst å introdusere snart) 2-3 måltider til dagen?

Leste en eller annen plass at de ikke skulle overstige 1 liter MM/MME i døgnet, og min lille drikker ca dette i løpet av døgnet og syns stadig han trenger mer...

Takker for svar om deres matrutiner :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi starta også med grøt når piraten var 4 mnd. Hun gikk fra en teskje til full porsjon i løpet av noen uker.

Hun er oppe i to porsjoner grøt per dag, pluss yoghurt/risyoughurt fra hipp eller småfolk, pluss sviskemos. Hun drikker også et par skvetter vann i løpet av en dag. Ellers får hun 2 flasker mme på natt og 3 flasker i løpet av dagen, sånn cirka.. varierer litt.

Du kan jo prøve å gi litt grøt på morgenen også i tillegg til kveld? Her i huset er hun foreløbig ikke glad i grønnsaker (håper virkelig det forandrer seg snart), så her er det to grøtmåltider foreløbig.. Håper på å innføre middag snart.

Skrevet

Gutten min er 5 mnd og får 4 flasker mme i døgnet. Spiser ikke på natten. Får et halvt beger fruktmos eller grønnskaspure til lunch, og en porsjon maisgrøt til kvelds. Drikker melk etterpå. Han virker fornøyd med det :)

Skrevet

Det er MME som ikke skal overstige 1 l i døgnet. Ingen grenser for morsmelk. Hvis du fullammer så er det jo strengt tatt best å vente litt lenger med mer fast føde - (med mindre han går dårlig opp i vekt eller det er andre grunner til at han trenger noe mer).

Gjest eelis+kian
Skrevet

Min lille har også fått fast føde i ca tre uker. Han er nå 5 mnd. Han får avokado/banan-mos eller grøt til kvelds, også ammer jeg resten av tiden (ca 5 ganger i døgnet). Det gjør ingen ting om du gir mer enn 1l mm i døgnet, det er mme de ikke skal ha så mye av.

Jeg venter med å gi han mer til han trenger det. Er ikke noe vits i å trøkke i dem masse mat de strengt tatt ikke trenger, hehe :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...