Gå til innhold

Hvor mange timer sover dere pr natt? totalt sett.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste bare fått mellom 4-5 timer totalt sett med søvn. og er skikkelig sliten og trett. Minstemann har funnet ut at han ikke skal legge seg å sove om natta når han legger seg (våkner som regel for mat når vi legger oss) så våkner han etter 2-3 timer for mat igjen og så mat etter et par timer igjen, så når han spiser sånn ca i 5 tia på morgenen så våkner han og er våken frem til 6 halv 7 og da våkner søstra og skal opp. Håper på bedre tider snart.

Skrevet

Akkurat nå tror jeg faktisk jeg er opp i ca 6 timer i snitt, men det er ikke sammenhengende søvn, og vesla er 7 mnd nå *sukke* Hun har vært urolig om natten siden hun ble ca 2,5 mnd gammel, så det er ikke bare mat det står på å avvenne med, hun må bli roligere. Noe hun absolutt er blitt, men litt gjenstår fortsatt. På det verste, sånn ca mellom 3 og 5 mnd sov jeg i snitt 2-4 timer pr natt, veldig oppstykket + evt 1 time på morgenkvisten når mannen stod opp med ungene før han måtte på jobb. Man blir trøtt av sånt ja :-/

alle mine har vært litt slik som dette, så min erfaring er at ved 8-9 mnds alder skjer det noe magisk og alt blir bra. Minus ved tenner og sykdom. Vel, på to av dem i hvertfall, eldstemann på 7 år er fortsatt våken omtrent hver natt, men sluttet å vekke oss pga det når han ble rundt 3,5 år. Nå er det mest at han må på do som vekker ham og det ordner han jo selv, men har vært mye styr med ham. Så ting kan dessverre ta tid.

Skrevet

Jeg er visst ganske heldig når det gjelder søvn tror jeg, selv om jeg er trøtt og føler jeg ikke får nok søvn. Men det verste er den avbrutte søvnen... Drømmer om å sove en hel natt uten avbrytelser..

Minien legger seg kl 19 og sover til ca 5-6 om morgenen.. før dette våkner han vel et par ganger bare for å få tytten.. Han får mat i 5-6 tiden og sovner fint igjen til ca kl 8. Så jeg sover vel mellom 6-8 timer om natten, avbrutt av amming og for å gi han tytt..

Skrevet

kan vel også nevne at han er 4,5 mnd og har hatt dette søvnmønsteret i et par mnd iallefall...

Skrevet

Legger snuppa kl.19

Går selv å legger meg kl.23 sovner tidligst kl.24

Snuppa våkner å får mat kl.03:30, gir da pupp i ett kvarter ca, å legger snuppa ned igjen i sengen hennes.

Står opp kl.07 å steller/kler på storebror så han blir klar til barnehagen (mens pappaen lufter hunden og henter bilen)

Gå å legger meg litt igjen, å så våkner snuppa kl.08:30

så 3,5 + 3 + 1time = 7,5time søvn hver natt max.

I helgen står vi opp annen hver dag, så den dagen pappaen står opp, så ammer jeg bare snuppa når hun våkner kl.08:30, å så tar pappaen over, så jeg får sove til kl.10 :D

Skrevet

ca 8-9 timer. Han er kjapp å gi mat om natta og sovner etter 5 min og det samme gjør jeg. Han er i seng kl 8 spiser 1-2 ganger om natten. Våkner ofte i 7 tiden får da eventuellt mat hvis han vil det og ligger stort sett å pludrer å koser seg i senga til kl 8 og da er det morgen. Har prøvd å ta han opp når han våkner men da blir han illsint så da får han bare ligge der :P

Skrevet

Her ligger det vel på ca. 2-5 timer til sammen. 2 timer blir for lite over tid, mens 5-6 timer er luksus :-) Har heldigvis ikke så stort søvnbehov, sov tidligere 5-6 timer. Det verste er selvfølgelig at natta blir så oppstykket. Dessuten hender det (litt for ofte) at han sover siste halvdel av natta i vår seng, og da blir det dårligere søvn på mor. Vridd stilling på kroppen, sover ekstra lett for å være sikker på ikke å legge meg på ham osv. Uansett er det som regel lite skriking om natta nå, og det er deilig etter perioden med kolikk i starten... Han er forresten litt over 3,5 mnd. nå.

Skrevet

Du skriver ikke hvor gammel gutten din er, men hvis han er over 3 mnd kan du jo forsøke å innføre fast tider for spising på natta? Feks hver 4 time? Så må du passe på å gi han nok mat på dagen, så han ikke våkner av sult på natta.

Men det var vel ikke det du spurte om :-)

Nå legger jeg meg kl 23 etter å ha gitt Knerten siste måltid. Så står vi opp mellom 7 og 7.30, og da får han frokost. Han er snart 4 mnd. Dette søvnmønsteret har ikke kommet av seg selv! Vi har hatt mye rot med oppvåkning på natta og altfor tidlig morgen, så til slutt ble jeg så lei (og trøtt...) at jeg bestemte meg for å gjøre noe med det. Vi fikk forresten snudd den negative spiralen helt uten skriking eller gråting, det hadde jeg ikke trodd på forhånd.

Skrevet

mellom 6-8 timer.. da har snuppa 1-2 måltider:-) ska avvenne henne om ikke så lenge, å da håper jeg hun begynner å sove natten igjenom:-)

Skrevet

Tja.. 4-5 kanskje.. Hvis jeg er heldig.. Gutten er bare 8 uker, så har ikke noen særlige rutiner enda. Pluss at han er forkjøla og hoster til han brekker seg, og det høres ut som han skal omtrent kveles..så søvnen er ikke av spesielt god kvalitet om dagen. Men jeg er merkelig nok forholdsvis våken på dagtid likevel. Prøver å la være å tenke på hvor lite søvn det blir om natten. Har merket at jeg fungerer bedre om jeg ikke fokuserer på det.

Skrevet

Her sover vi mye alle mann.

Piraten legger seg 1900, sover til alt mellom 2300-0130, spiser og sover videre til 0600/0630..

Vi voksne er også glad i søvn, så vi driter i tv og tøys og legger oss og leser eller prater, gjerne før 2130 og sover godt 2230.. Så vi kan ikke klage..

Det er vel et gjsnitt på bortimot 8 timer hver natt i gården. Hurra!

Gjest eelis+kian
Skrevet

7-8 timer. Jeg sitter gjerne oppe til 01-02, så har mulighet for mer søvn, hehe. Knøttet legger seg mellom 20 og 21, og sover til 9 eller 10 :-)

Skrevet

Vi sover faktisk opptil 11 timer om natta...Nurket (på 3 måneder) sovner mellom 8 og 10 på kvelden og våkner 8-9-tida, eller senere. Selvfølgelig avbrutt av alt fra 2 til 5 ganger med amming, hvorpå han sovner umiddelbart etterpå.

Tror jeg skal nyte dette så lenge det varer:) Men det skal sies at han sover LITE om dagen!

Skrevet

han er bare 7 uker enda , så han er liten enda ja.

Skrevet

Det er varierende. Kommer an på når jeg selv tar kvelden, men sånn ca.5-6 timer (ikke sammenhengende). Noen ganger mer søvn,andre ganger mindre. Jeg sover ganske dårlig om natta, så jeg føler meg ofte ganske trøtt. Det er greit når mannen er hjemme, da kan jeg sove lenger om morgenen.

Jenta vår er litt over 5 mnd og sovner i 19-20 tiden. Så våkner hun sånn ca i 06-tiden om morgenen, men jeg gidder ikke stå opp da, så da ligger vi og slumrer til syv, halvåtte tiden (hvis jeg er heldig). Hvor mange ganger hun våkner om natta har jeg ikke kontroll på, da jeg er så trøtt at jeg nesten ikke husker å ha tatt henne opp av senga.

Selv legger jeg meg rundt midnatt.

Nå er det tenner på gang, så hun er våken oftere nå enn før. Før kunne hun våkne et par ganger for natta, nå de siste par ukene har det vært et uvisst antall ganger.

Skrevet

Alt mellom 7-10 timer (jeg er et murmeldyr), og forstår at jeg er heldig:) Vesla har knapt nattammet siden hun var ca. 1 mnd gml, har begynt litt igjen nå, men somregel bare en gang før hun spiser på tidlig morgen, og vi dormer enda litt til. Både mor og datter er b-mennesker og glad i å dorme ;P

Skrevet

Abella: Kan du hvordan dere gikk fram for å ordne på søvnen uten skriking? Knøttet her på 4,5 mnd har sovet veldig rotete den siste mnd - på det verste våken hver 2 time (hver time når det nærmer seg morgen) + tidvis vanskelig å legge på kveld og våkner igjen kort tid etter han er lagt. Å sovne på dagen er også vanskelig. Mistenker han for å ha blitt for avhengig av smokken for å sovne inn etter de korte oppvåkningene om natta, og vekker derfor meg.. Innser at vi må gjøre noe, så hadde vært fint å høre hva dere gjorde! Har ikke lyst at han skal måtte skrike mer enn nødvendig..

Tidlig morgen er ikke et problem (enda..) heldigvis, vil opp i 7-8-tida.

Orker ikke å telle hvor mange timer jeg sover for tida, det er ikke mange, og mer sammenhengende enn to t i slengen er lenge siden..trøtt ja..

Skrevet

Det blir litt langt å ta med alle detaljene her, men har stort sett brukt tips fra boka 'Sov godt' av Karin Naphaug.

Smokken var også et problem hos oss. Jeg hadde dessverre begynt å gi han den når han våknet på natta. Vi flyttet han inn på eget rom og så måtte vi gjøre en gradvis nedtrapping av 'servicen' (for oss var det altså smokkeinnstapping-servicen, men kan like gjerne være melk el.). Det skal ikke være for 'attraktivt' å våkne om natta, da gjør babyene det automatisk for å få 'belønning'. Så jeg begynte å reagere tregere og tregere når han våknet. I tillegg går det an å ha en nedtrapping av nivået på servicen, feks bare gi koseklut, bare gi trøst etc. Jeg brukte 4 netter på dette. Nå gidder han ikke våkne på natta lenger. Men viktig at de ikke gråter altså, de må ikke lære at gråt blir belønnet med smokk, da har vi det gående...

Om smokken har blitt et så stort problem bør dere kanskje fjerne den helt? Må innrømme at jeg vurderer det selv... (men innser at det ikke vil være helt smertefritt)

Skrevet

For tiden 4-5 timer. Sykdom på begge barna forstyrrer nattesøvnen ekstra mye. Mannen min tar halve natta, og jeg tar andre halvdelen, og den av oss som ikke har barna legger seg i et annet soverom og lukker døren.. og det er jeg som har første økten på eget rom i natt, så god natt :-)

Skrevet

Her sover vi masse ;)

Gullet har vært flink å sove på natta siden dag 1.

6 timer fra nyfødt til 1 mnd, uten mat.

Fra 1 mnd begynte han å sove fra 22 til 08, uten mat.

Nå 3 mnd+ sover han fra 2130 til 0650, uten mat. Så ammer han, sovner med puppen, sover videre til 09-10.

Skrevet

Jeg har vel rundt 7 timer søvn, sammenhengende!

Mini begynte å sove gjennom natten fra han var ca 1 mnd gammel..legger seg kl 19.30/20 og sover som oftest frem til kl 6. Da er det bare å gi mat og ny bleie så sover han til 8.30, så står vi opp begge to.

Før den tid så måtte han ha mat når jeg skulle legge meg + midt på natta. Lurer på om økt matmengde på dagtid kan hjelpe på nattesøvnen til de små?

Jeg kan hvertfall ikke klage! :)

Skrevet

Hadde jeg lagt med tidligere hadde jeg nok fått mye søvn ja. Begge barna sover fra 20 til 08. Babyen får melk 1 gang i løpet av natten. Men legger oss ofte ikke før etter midnatt. Får nok alikevel bortimot 7 timers søvn, og det er jo ikke dårlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...