Gå til innhold

Reise til London med 3 mnd gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Erfaringer noen?

Hvordan er det å ta seg fram med vogn? (undergrunnsbanen blir uaktuell)

Tenkte å reise i slutten av mai, da er babyen 3 1/2 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min er engelsk, så vi må ta oss en Englandstur i ny og ne :-)

Med eldstedatteren dro vi første gang da hun var 3-4 mnd, gikk veldig bra. Den gangen hadde vi med OTH, den gikk greit inn på tog og slikt, men var litt for bred til bussen..

Bussene er litt kjipe i det store og det hele, da de bare lar to vogner inn (tror jeg det er) og man kanskje må vente en stund før man får plass.

Vi har alltid, etter den første turen, brukt Maclaren XT Techno trillen istedet, dvs en som er mye lettere og smalere. Skal dere bare en kort tur (f.eks helgetur) ville jeg investert i en trille, de kan ligge flatt i mange av disse. Men klart det også går med en dypbag, men den kan bli litt "herpa" på turen.

Enig i at undergrunnsbanen er stress med vogn og baby, men de som bor der gjør det jo hele tiden :-) Mange som er hjelpsomme. Men da må man ha en trille, hvis ikke hadde jeg ikke orket tanken en gang på å ta de store rulletrappene... med de store norske vognene :-)

Så dersom man er der på ferie, ville jeg tatt taxi. Da også blir det mindre trafikksikkert, siden de sjelden er innstilt på å ta med babyer. Vi tok som regel "black cabs" og hadde da hele vognen med inn i baksetet, hadde babyen på fanget.. ikke ideelt, men slik er det dessverre ofte i utlandet :-(

Dette ble rotete, ville bare skrive ned noen forte tips!

Kos dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...