Gå til innhold

Merkelige symptomer men negativ test

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

har bare noe jeg lurer på og håper noen tar seg tid til å svare.

Har tatt p-pillen i årevis, er 28 når, og begynte da jeg var 20. Det siste året har jeg vært plaget med at pms begynner veeeldig tidlig, 2 - 2 1/2 uke før neste mens, noe som mildt sagt er irriterende.

Denne måneden var symptomene borte kun mens jeg hadde mensen, med en gang den var ferdig la jeg merke til økt utflod (noe som ikke er et pms symptom for meg) og fett hud. Deretter begynte daglige hodepiner, såre bryst, kviser på ryggen (som jeg ikke har hatt siden jeg var tenåring) og var veldig oppblåst.

Så ble jeg forkjølet, uten at jeg hadde vært i nærheten av noen som var forkjølet, og mannen fikk det ikke, og han blir normalt syk når jeg blir syk.

Så en morgen ca 1 - 1 1/2 uke etter endt mens våknet jeg og ble umiddelbart kjempekvalm og måtte løpe inn på badet og trodde jeg skulle kaste opp. Det varte noen minutter og ingenting kom opp, og så følte jeg meg helt fin igjen. Men siden det har jeg vært veldig plaget med kvalme, flere timer om dagen hvor jeg bare føler meg uggen og ekkel.

Det var da jeg begynte å tenke at muligens var jeg gravid, så jeg tok en test, men den var negativ. Dette var da jeg ville vært 6 uker på vei, hvis jeg var/er gravid.

Har time hos legen i dag, og håper dette bare skyldes en hormonell ubalanse, men er det noen som vet om noe hormonelt, annet enn graviditet som gir slike symptomer? Jeg føler meg overhodet ikke gravid, men utifra det jeg har lest er ikke det noe sikkert tegn på at jeg ikke er gravid....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å nevne at jeg hadde brun utflod 2-3 dager før jeg fikk mensen, og at jeg aldri tidligere har hatt noe bivirkninger av pillen.

Skrevet

Var hos legen og hun sa at mens + negativ test mest sannsynlig betyr at jeg ikke er gravid, og hun mente at det er p-pillene som lurer kroppen min til å tro at den er gravid som gir meg symptomer.

Jeg er ikke overbevist, siden jeg aldri har hatt bivirkninger eller noe som helst problemer med p-pillen de siste 8 årene.

Hun mente også at blodtrykket mitt er normalt, selv om jeg syntes det virket høyt for meg. Men hun er gravid så heg føler meg så hypokonder (hvis det er rette ordet) ved å mase om at jeg muligens er gravid.

Og i dag orker jeg ikke mat heller. Favorittmuffinsen min orket jeg ikke tanken på engang, og etter jeg spiste en bitteliten salat til lunsj ble jeg fulstendig oppblåst...

Noen som har opplevd gravidsymptomer som kun skyldes p-pillen? For jeg hadde trodd at dersom det var p-pillen så ville alt dukket opp på en gang, isteden er det en progresjon som passer med det jeg har lest om på nettet, f eks at kvalmen dukker opp i uke 6 for de fleste og at matleihet dukker opp i uke 7, som jeg er når, dersom jeg er gravid.

Legen sa hun kunne ta en test neste uke dersom hodepinen ikke gir seg, men det er jo en hel uke til.... *sukk*

Skrevet

Da tror jeg at jeg fant utav det...

Sjekket symptomer i januar og februar for å se om pms'en har oppført seg slik før, og oppdaget at i slutten av januar sluttet jeg å ta pillen 3 dager for tidlig fordi jeg hadde så masse pms at jeg ikke orket det lenger. Tenkte ikke over at det kunne være noe problem, siden jeg da ville få mensen, og man blir jo ikke gravid når man har mensen lissom.

Men så leste jeg i pakningsvedlegget til pillen her nå nettopp, og det står at hvis man glemmer en i den siste uka skal man hoppe over de hvite tablettene og begynne rett på neste brett, for ellers er man ikke beskyttet. Vel, jeg begynte ikke på neste brett, jeg hoppet over en uke som normalt før jeg begynte på neste brett, og hadde sex på det som ville vært den første fruktbare dagen, noen dager før eggløsning.

Jeg har lissom tenkt at jeg har jo ikke glemt noen piller, så det er jo veldig usannsynlig, men det er det visst ikke likevel.

Har sluttet å ta pillen nå så får vi se om symptomene gir seg. Hvis ikke blir det ny test om noen dager...

Skrevet

Lykke til Julie, haaper du finner ut av det :) Har du/dere lyst paa barn da?

Skrevet

Takk:)

Vi har såvidt begynt å prate om at kanskje vi har lyst på barn "en dag", men vi tenkte jo lissom noen år inn i fremtiden da, siden jeg nettopp har begynt å studere igjen (kun deltid da, men likevel).

Vet ikke hvordan mannen kommer til å ta det, har ikke sagt noe for jeg vil ikke at han skal bekymre seg uten grunn. Kanskje jeg bare er paranoid lissom...

Skrevet

Det ordner seg sikkert uansett:)

Skrevet

Da virker det som det hele endte i SA i dag. Sluttet på pillen på mandag og spottet litt et par dager, fortsatte å ha symptomer helt til i går, men i går forsvant plutselig symptomene og jeg følte meg helt normal igjen.

I dag tidlig begynte jeg plutselig å blø ganske mye og fikk vondt i korsryggen. Jeg blør veldig lite når jeg har mensen og har aldri hatt vondt i ryggen når jeg har mensen, så det er nok en SA ja.

Hadde ikke positiv test da, men pga symptomene og at jeg gikk glipp av 3 piller i januar er jeg ganske sikker på jeg var gravid, og symptomene ga seg ikke da jeg sluttet på pillen heller.. Ville vært 7+5 i dag.

En del av meg er litt skuffet, den andre delen tenker at det er nok best slik. Typen har sagt han vil egentlig ikke begynne å prøve engang før om to år, og det er greit for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...