Gå til innhold

Soldrakt til baby 5 mnd? noen erfaringer, evt. hvor har dere kjøpt? Sydentur..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Mallorca, Hotell Alcidia Garden 8. mai med 5 mnd gammel baby. Noen erfaringer med soldrakter (UV-drakt), evt. hvor har dere kjøpt?

Er det noen spesielt jeg bør huske på å ta med.. sikker noen som har reiset noe med småbarn her.. helt fersk på både babyfronten og reisefronter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Vi skal reise til Mallorca i begynnelsen av juni og da er snuppa vår blitt 7,5 mnd.

Skrevet

Vi skal reise til litt varmere støk om noen uker og jeg fant tilfeldigvis en sånn uv-drakt på kaphal. Den kosta ikkw mye så jeg kjøpte den, men jeg har ingen formening om vi kommer til å få bruk for den eller om den er bra. Gutten min er forresten også 5 mnd.

Skrevet

Jeg har sett de har badetøy på Lindex, har ikke oversikt over alt de hadde, men det var nå noe der. :)

Skrevet

Hei,

ingen erfaring med soldrakt. Men med min første fødte var vi i syden når ho var 4 mnd, smurte da bra med solkrem jevnlig og hadde solhatt på.

Det funket veldig bra. Hadde ho lite i direkte sol, kun ved litt bading:-)

Jeg skal avgårde med min andrefødte nå i mai og i august og tenker å gjøre det samme da.

Vil også råde om barnet skal ha velling- grøt ta med hjemmefra:-)

Skrevet

Anbefaler soldrakt fra Zunblock - kan bl.a kjøpes på Barnevognhuset Rudo el på nett. Ellers en god solkrem med høy faktor. Solhatt for å unngå overoppheting av topplokket:)

Grøt er smart å ta med ja. De har som regel grøt uten melkepulver som er annerledes (mer likt Holle) enn det mange bruker her i Norge.

Bleier koster ofte det dobbelte i Sør-Europa enn i Norge så hvis du har litt ekstra plass..

Ellers får du tak i det meste der:) God tur

Skrevet

Jeg skal kjøpe badetøy med solbeskyttelse til min mini. Kjøper på www.sunwear.no ( eller tilsvarende, billigere side). Tror det er lurt. Kjenner flere som har det og som er veldig fornøyd med det :) Det er jo også litt blandede meninger om masse solkrem på små barn.

Etter som jeg har skjønt er flere av disse draktene på Lindex og tilsvarende butikker ikke klorresistente, noe jeg kunne tenke meg. Men det ser du jo selv.

Husk baby solbriller også, men det har du sikkert allerede! :)

http://www.sunwear.no/index.php/cPath/35_42

Link til babydraktene på sunwear.no

Skrevet

Prøve å ringe til sunwear jeg, da jeg hadde lyst på en sånn lue også. Men Telenor fant ikke eieren av nummeret.. Ble litt skeptisk..

Skrevet

Hm, ok.

Da var kanskje ikke det den beste siden.. :/

Men hvis man googler "badetøy med solbeskyttelse" eller no i den duren så finner man frem forskjellige. Var inne på en annen side som virka bra, men nå husker jeg den ikke.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...