SolRikke Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Jeg har hørt fra flere hold at man ikke skal løfte tunge ting (mer enn 5 kg) når man er gravid. Noen som vet hvorfor og hva som eventuelt kan skje?
Frk Marge Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Er vel fare for at morkaken løsner tror jeg... Men når det er sagt, så er vel egentlig regelen at du ikke skal gjøre noe som er ubehagelig.... Med førstemann var vi i flyttesjau når jeg var midt i svangerskapet og jobbet i fjøs tom 8 mnd. Jeg unngikk de tyngste løftene, men det var nok mer enn 5 kg lol - ingen problemer! Med nr 2 hadde jeg en 5-åring jeg bar rundt omkring innimellom... Hun elsket å kose på den måten. Hun veide definitivt mer enn 5 kg.... Gikk helt fint det og! Ikke løft mer enn det som er komfortabelt. Du skal ikke kjenne at det strekker og stikker i magen i allefall! Av erfaring vet jeg at å strekke seg egentlig er mye mer ubehagelig enn å løfte...
SolRikke Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2010 Tusen takk for svar Frk Marge! Har en jobb der det blir en del løfting, så det er godt å "friskmelde" at jeg faktisk kan gjøre jobben. Ønsker deg lykke til videre
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 15. mars 2010 #4 Skrevet 15. mars 2010 Tror det er viktig å ike løfte tungt fra gulvet og opp der du må trykke ned underlivet om du forstår...å løfte et barn som selv er med på løftet er noe anet. I allefall det jeg fikk beskjed om. Tror nesten teknikk er viktigere enn tyngde...til en viss grad selvfølgelig... Tror man kan provosere fram en abort.
noegodtivente Skrevet 15. mars 2010 #5 Skrevet 15. mars 2010 jeg løftet masse i mitt forrige svangerskap, helt fram til 3 uker før termin, det gikk helt fint. Tok selvfølgelig ikke de tyngste kassene, men alt jeg følte var greit og magen ikke kom i veien for:) Så lenge du er frisk og rask og løfter riktig går det nok bra.
SolRikke Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. mars 2010 Takk for svar alle sammen Greit å vite at man kan gjøre ting som normalt så lenge man gjør det med "måte". Alt er så spennende og skummelt når man er 1.gangs, man er alltid litt usikker på hvem og hva man kan/skal stole på. Ligger jo så forferdelig mye info på nett at man blir jo svimmel bare av tanken. Lykke til alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå