Gå til innhold

Orion eller Arya:) Hva synest dere?

Anbefalte innlegg

Nå vet jeg etter å ha lest her inne at jeg får nok litt pepper for navne valg :)

Hva synest dere om gutt Orion? Jente Arya?

Jeg ønsket egentlig jentenavn Duva,men det får jeg ikke min mann med på.

Eldre søsken heter Arwen og Jens Adler. ( Arwen er "nytt", Jens adler er 10 generasjon jens og 3 Adler:) )

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141583859-orion-eller-arya-hva-synest-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj sier jeg!

Orion; Er du glad i stjernebilder? eller hellas?

Arya; er vel sanskrit og betyr person av nobel karakter eller noe deromkring. Jeg liker nok Duva bedre, men jeg ser det er uaktuelt.

Hva med Castor eller Pollux? Det er stjerner i Tvillingene.. :)

Nei jeg er egentlig ikke opptatt av verken stjernebilder eller Hellas, var svigermor som dukket opp med navnet og vi likte det godt.

Arya vet jg heller ikke hva betyr, hørte det på tv en gang. Kanskje jeg burde finne ut hva det betyr. Kan jo være jeg kaller mitt barn for noe som betyr noe heeeelt sinnsykt liksom:)

Liker ikke Castor eller Pollux, liker guttenavn som Storm og Ravn.

Annonse

For noen år siden vurderte jeg Orion, jeg også. Nå er det utelatt, jeg syns rett og slett det er litt for spesielt, og ikke særlig maskulint heller. Arya er søtt, men jeg ville nok skrevet Arja. Duva har jeg aldri hørt før, men liker det overhodet ikke. Duvende....

Lurer litt på angående Arwen, uttaler du det med v eller w?

Annonse

Arwen utales med V.

Mange gode meninger:) takk for det:) langt uti kornsirkelen:) morsom kommentar, den likte jeg:)ha ha.

Men den jeg ikke synest noe om var personen som skrev at en skal tenke på at denne babyen skal bli voksen og kanskje bli lege, advokat osv.

Hva i h.... har det med navnet å gjøre? Kommer de ikke inn på studie pga av navnet da eller? haha. ler meg i hæl.

Vi får se hva vi ender på:) UL på torsdag. Selv liker jeg Orion bedre enn Arya. Arja blir et helt annet navn for Arya siden de blir utalt helt forskjellig i mine øyne.

Arwen og Jens Adler var kjempefine navn! Syns nr. 3 bør få et like fint navn. Orion er stjernebilde/oreokjeks for meg. Liker ikke. Duva er helt forferdelig, men det er visst din mann enig i. Arya er ok, men jeg ville skrevet Arja, mye penere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...