Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Er det noen her som har stått på Lamictal over flere år og kan si noe om hvordan det fungerer? Virker medisinen fremdeles eller må dere stadig øke dosen feks?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2010 #2 Skrevet 22. mars 2010 Jeg gikk på lamictal i ca 2 år. Jeg trappet opp til jeg nådde den dosen som fungerte for meg, etter det økte jeg ikke noe mer. Når jeg sluttet trappet jeg bare ned til jeg nådde null:-)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2010 #3 Skrevet 4. april 2010 Jeg brukte Lamictal i nesten akkurat 3 år. Hadde en ganske høy dose, og brukte et par-tre måneder å nå dosen. Var da på den dosen en lang stund (ca 2,5 år) før jeg bestemte meg, i samråd med legen, for å slutte den. Brukte igjen 2-3 måneder å trappe ned. Den brukes for å behandle Bipolar Type II, og man må stadig måle prosenten i blodet for å passe at man har terapeutisk dosen riktig. Det kan være forskjell fra person til person hvor mange mg den enkelte må ta for å nå den terapeutiske dosen i blodet. Jeg vet ikke hvordan den skal hjelpe å behandle. For å være helt ærlig, så kunne ikke jeg kjenne at det gjorde noe for meg i det hele tatt. Cipralex fungerte så mye bedre, men da la jeg på meg noe vannvittig mye (10 kg på 2 mnd), så psykiateren sa jeg måtte bytte til noe annet. I ettertid er jeg ganske irritert at jeg ble stappa full av medisiner, uten at det hjalp særlig med problemet mitt. Du skal også være forsiktig med å bli gravid mens du tar Lamictal da den kan forårsake ryggmargsbrokk i fosteret. Planlegger du et svangerskap, så si ifra i god tid slik at legen kan gi deg riktig mengde Folsyre. Jeg måtte ta hele 4 mg daglig (vanlig dosering er 0,4 mg) da jeg ble gravid uplanlagt, men det ble spontanbort, sannsynlig pga Lamictal/ryggmargsbrokk (hadde ikke gått på Folsyre før jeg ble gravid). Håper dette hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå