zombie2be Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Blir 2 år om et par dager, sier ikke mange ord, tipper mellom 15 og 20.. mamma,pappa,pus,besta,ja,nei,hei osv.. Føler alle andre prater som bare den,men ikke gutten vår..
jente08ogspire:) Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Hei! Datteren min fyller også 2 år om noen dager. Hun har ca 15 ord. Hun sier også mamma, pappa, ja, nei , mø, bø osv. Selv om hun ikke kan prate så mye skjønner hun veldig mye, vi spør henne mye, om hun kan peke på ditt og datt. Det gjør hun som bare det. Men jeg har det akkurat som deg, føler at andre barn prater som bare det..... Nå sies det jo at en ikke skal sammenlikne sine egne barn med andre, det er det nok noe i. Noen tar ting fortere enn andre. Det kommer helt sikkert. Men jeg skjønner deg som mamma, for jeg plages litt ved det samme selv at hun er så dårlig til å prate.
Noah 08. Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Jeg har en gutt som blir 2 år i april. Han har max 10 ord. Men babbler mye og forstår endel. Det løsner nok snart,barn er så forskjellige på alle områder:)
zombie2be Skrevet 15. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2010 vet man ikke skal sammenligne de, men er litt vanskelig å la vær.. veldig spent på 2års kontrollen,hva de kommet til å si da.. noen av dere som har vært på den? heldigvis, ja han forstår masse og kan peke og svare greit når vi spør ja og nei spm. så føler ikke det er noe galt altså. bare litt sein. og kanskje litt perfeksjonist! han sa trrtor masse for ei stund siden,men har helt slutta, tror d er fordi han ikke heilt sier det rektig, traktor liksom.. kommer når det kommer. går barna deres i barnehage?
jente08ogspire:) Skrevet 16. mars 2010 #5 Skrevet 16. mars 2010 Vi har ikke vært på 2 års kontroll enda, men jeg er veldig spent på den. Her jeg bor er et en dårlig helsestasjon,( mange som er missfornøyde) Her ser de bare på kurven og ikke ungen. Bare et eksempel på det er da datteren min var 5 mnd, og ikke helt fulgte skjemaet fikk jeg beskjed om å slanke henne!! Man slanker jo ikke en 5 mnd baby. Så jeg er spent på hva som venter på 2 års kontrollen da de får høre at hun er dårlig til å snakke enda. Det kommer det kommer Datteren min går i bhg 3 dager i uken.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2010 #6 Skrevet 24. mars 2010 Samme med min. Men jeg ser ingen hast Det vil jo ikke vare slik evig!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2010 #7 Skrevet 27. mars 2010 Vår eldste datter pratet veldig lite rundt 2-årsdagen sin. Jeg følte at alle andre på hennes alder pratet mye mer, men i barnehagen beroliget de oss med at det varierte veldig fra barn til barn. Det viste seg å stemme for i løpet av noen få måneder løsnet det, og hun pratet som bare det da hun var 2 1/2. På språktesten på 4-årskontrollen på helsestasjonen gjorde hun det veldig bra:) Så ta det med ro litt til, det kommer nok om ikke så lenge:)
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2010 #8 Skrevet 29. mars 2010 Sønnen vår som nå er 4 år begynte også å prate sent, løsna ikke helt før han var nesten 3 år. Han var første barnet vårt, og det plaget meg litt. Men gjorde det veldig bra på 4-årskontrollen! Nå er han drøyt 4 og kan alfabetet Vi har også en jente på 1.5 år, og hun er om mulig ennå "treigere" enn storebror. Og nå tenker jeg nesten ikke på det. Hun forstår "alt", er kjempeaktiv og sikkert ikke interessert i å lære å prate ennå Prøv å ikke tenk på det, det viktigste er at de er friske!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå