Gå til innhold

hva når...mamma syk og pappa må på jobb

Anbefalte innlegg

jeg er uføretrygdet, og mamma til tre. Minste er 19mndr. Jeg skadet kneet mitt kraftig for 3 uker siden..og min mann har måttet bruke all sin egenmelding for å være hjemme pga jeg ikke får til å være alene m unga nå. Nå på mandag MÅ han tilbake på jobb. På sykehuset fikk jeg beskjed om at de kan ikke sykemelde meg å skrive at han må være hjemme,- pga jeg har jo ikke noe jobb! SÅ,, har jeg ingen mulighet for å kunne ha ham hjemme for å avlaste meg..uten at han mister inntekt??? Han kan jo ikke bare slutte jobben heller!!

Jeg får fortsatt ikke til å gå uten krykker..og har ikke sjans å være hjemme m minstemann alene..

Og om jeg må ha opperasjon da? hva da?? Kan jo ikke akkurat ta unga med på sykehuset heller!!!! Min mann jobber skift så det er ekstra utfordring ;o(

Jeg har også MS,, og hva skjer den dagen jeg får shub da?? Hva om jeg blir satt ut av spill over en virkelig lang periode?? vi er ikke så heldige at vi har masse famile og venner som kan steppe inn!!

blir så frustert og lei meg...

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Dette er det mest tullete jeg har lest på lenge! Klart de kan skrive en sykemelding selv om du ikke har inntekt. Du jobber i hjemmet! har selv fått det. Uansett kan de skrive en attest el så det skulle være mulig for mannen din å få omsorgspenger fordi "barnepasseren" er syk. Reis til fastlegen din.

Har en venninne som hadde dette problemet i forbindelse med keisersnitt, da valgte fastlegen å sykemelde mannen. Det ble det mindre papirarbeid av, visst nok.

Lykke til;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...