Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hvor mye veide dere...bmi og slikt, da dere fikk pergo?

jeg har spurt min lege om det, og hun sier at jeg veier for mye, men så kjenner jeg folk som veier det samme, og har samme bmi, og tilogmed noen som er større enn meg som har fått det...derfor spør jeg dere, slik at jeg vet hva jeg kan si til legen min neste gang jeg er der.

vi har prøvd å bli gravide i over 2år nå, og ble skikkelig lei oss da vi fikk avslag på pergo.

vær så snill og hjelp meg litt...

Fortsetter under...

Det legen din sikkert tenker på er at mange med pcos er overvektig.

Hvis de slanker seg 5% vil mange kunne bli gravide. Han mener kanskje du bør gjøre det.

Er ikke du enig i det bør du oppsøke en annen lege.

En gynekolog er vel bedre enn vanlig fastlege..

Kjenner så altfor godt til den følelsen av skuffelse! Fikk nettopp avslag på pergo fordi jeg er FOR UNG! Med tanke på at jeg snart runder 26 år og vi har prøvd å bli gravide i 1,5år nå,så mener jeg at det var en temmelig dårlig grunn.. Min bønn og mitt håp om å få bli mamma før jeg blir 30 år virker temmelig langt borte akkurat nå!

Skulle av og til ønske at jeg var overvektig for å kunne gjort noe som kanskje kunne hjelpe på å bli gravid.. Men med mine 180cm på strømpelesten og 63kg så syns jeg egentlig jeg begynner og bli tynn nok.. Men må kanskje gå ned ennå mer for å bli hørt hos legen?

Krysser fingrene for at dere neste gang får JA til pergo! Bare gå inn på legekontoret og si: JEG SKAL HA PERGO NÅ! Kanskje det eneste som hjelper er å sette hardt mot hardt hos legen?

Annonse

Kanskje jeg burde skifte fastlege?? ;) Han som nekter meg.. Venter på innkalling til gyn. nå,men det tar jo såklart utroooolig lang tid.. Blir helt gal!

Håper på at mirakelet skjer fort når vi får begynt på pergo,men må innrømme jeg blir motløs når jeg leser om folk som prøver i månedsvis uten hell..

Venteline

Du har ikke mulighet til å gå til privat gynekolog?

Du trenger sikkert ikke bytte fastlege, gynekologen vil nok hjelpe deg videre.

Men kjedelig å vente på time når man allerede har ventet lenge nok.

Men du er absolutt ikke for ung.

Jeg fikk det da jeg ønsket meg barn, 24 år gammel. Det er ikke vits for meg å prøve uten for jeg får aldri mens eller modne nok egg.

Men fastleger kan ikke så mye om dette..

Jeg har nylig fått påvist pcos etter å ha prøvd å bli gravid i snart 2 år. Jeg fikk pergo med en gang og jeg har en BMI over 34 og er 172 høy. Har ikke begynt på kuren enda. Tror du skal komme deg til en annen lege el gyn.

I all verden, det var en gammeldags holdning!!! Min herlige gynekolog fortalte meg at i "gamle dager" var de strenge i forhold til vekt når det kom til prøverør, men "den slags har man gått bort fra nå"... Hun poengterte likevel at det kunne være fordelaktig å gå ned 5-10% som noen over nevnte... MEN jeg fikk da pergo for det om jeg er overvektig. Jeg har BMI 43 så jeg er rimelig stor, ja, og har slitt med vekta hele livet... Jeg vet inderlig godt hvor vondt det er å få servert den kommentaren der, om at man MÅ ned i vekt... Lettere sagt enn gjort...

Uansett, en fornuftig gynekolog kan hjelpe deg bedre enn fastlegen, så hold ut og ikke gi opp!

MASSE lykke til!!!

• 2 uker senere...

herlighet!!! Det er det værste! Når man har pco bør man jo begynne litt tidlig med prøvinga!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hehehe, utrolig tåperlig legen din er, det er jo bare å bytte, eller prøv å kreve, og hvis ikke bytt! Jeg gikk til gyn. og fikk pergo av henne, var vel 25 år da og hadde prøvd et halvt år. Venta et halvt år til med å bruke resepten. Pergoen ga meg mer regelmessige sykluser. Nå er jeg 16 uker på vei :D

Det er ditt liv!! Stå på krava!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...