Gå til innhold

sprørsmål til dere som har prøvd pergo...viktig!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye veide dere...bmi og slikt, da dere fikk pergo?

jeg har spurt min lege om det, og hun sier at jeg veier for mye, men så kjenner jeg folk som veier det samme, og har samme bmi, og tilogmed noen som er større enn meg som har fått det...derfor spør jeg dere, slik at jeg vet hva jeg kan si til legen min neste gang jeg er der.

vi har prøvd å bli gravide i over 2år nå, og ble skikkelig lei oss da vi fikk avslag på pergo.

vær så snill og hjelp meg litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei lille trille

Bytt lege! Jeg er overvektig og har høy bmi... Sikkert langt over din.. Jeg startet på pergo i dag faktisk... Send meg en pm skal du få vite min bmi så du har noe og sammenlikne med...

Det skal siees at jeg har startet vektreduksjon, og tenker og gå ned masse. Har prøvd pergo to ganger tidligere uten effekt. Og gynekologen min sa jeg sku prøve å gå ned mest mulig før jeg prøvde en pergo kur til.. Da økte kjangsene. Nå har jeg gått ned 10kg, så tenker det må være godt nok for å starte på ny kur... Er litt spent. Jeg skal ned mest mulig, slik at jeg kan få IVF i det offentlige om det er det som er siste tiltak...

Lykke til.. Bytt lege, du får pergo!

klem til deg!

Skrevet

Jeg tror at det legen mener er at du kan legge enda mer på deg om du tar pergo( mange legger på seg en del om dei ikke får det til første gangen) Har en venninde som fikk samme svar hos legen... Ho var veldig skuffet når hun kom hjem men klarte å slanke seg 10kg og da fikk hun pergo med legen.. Når hun måtte ta 3 pergokurer før hun ble gravid la hun på seg 13kg.. altså 3kg mer enn det hun tok av... Er vel faren for svangerskapsforgiftning de er redd for tror jeg... men noen leger er jo berre extreme og...kan være en ide og få en ny vurdering hos en annen lege :) Vi prøvde selv i 3år uten å bli gravid og ble gravide etter 2 dobble kurer med pergotime :))) Er verdt det uansett hva som må til:)) Masse lykke til :)

Skrevet

Eg er undervektig og fikk pergo men ikke før eg hadde byttet lege 3 ganger.

Skrevet

tror nok ikke det...hun sa det mer eller mindre rett ut, at jeg er for feit.

og det er jeg jo også.

Skrevet

Det er jo vanskeligere i seg selv å bli gravid dersom man er overvektig. Hos mange kan vektnedgang være løsningen og da er det jo "bortkastet" å hive seg på hormonkurer. Noen leger vil sikkert skrive ut resept,men tror dere ikke det er en grunn til at de 2 første legene sier nei?

Jeg hadde ikke strevd med å få pergo uten videre hvertfall,makan til møkka tabletter....

Lykket til med prøvingen.-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...