Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen flere som har småtroll som blir nærmest hysteriske når det gjelder negleklipping?

jenta mi på 3 år hyler og skriker og gjør alt for å vri seg unna hvis det er snakk om det eller vi skal begynne.

og det er i de siste ukene at hun har blitt så ekstrem bare, og jeg vil jo heller ikke tvangsklippe neglene for da vil hun jo assosiere det med noe ekstra negativt.

Blir så sliten av denne krigen med neglene..er jo gravid med nr 2 og dette sliter på :/

Skrevet

samme problemet her, med gutt på 22 mnd. Men det jeg har begynt å gjøre er å avlede ham med noe, mens jeg lager et lite hakk i neglen med min egen negl, og deretter rive. Så tar jeg ikke alle neglene samtidig. Det er ikke så ubehagelig som å klippe.

Skrevet

Hos oss er det et interessant prosjekt å klippe negler, og hun vil gjerne klippe alle to ganger og når vi driver med fingrene, så vil hun gjerne klippe tåneglene også...

Vi har prøvd å gjøre det til et interessant prosjekt og foklarer om dette at neglene vokser og vokser bestandig osv.

Vet ikke om det er vi som er "flinke". Er vel minst like mye at vi har vært heldige.

Da hun var mindre (er nå snart 2), passet vi bare på å klippe negler når hun var i "modus" til det. Da kunne vi gjerne klippe bare noen få av gangen og måtte ta resten en annen gang.

Skrevet

Har har aldri poden fått lov til å vri seg unna, så har vel tvangsklipt han noen ganger ja. Han har en mamma som er sta som ett esel, så tror han har gitt opp på å krangle seg ut av negleklippingen. Han vet at visst han ikke sitter i ro, så holder jeg han fast mens jeg gjør det uansett. Tror ikke han har tatt negativt skade av å bli holdt fast noen ganger, fordi nå sier han selv: mamma, klippe neglene. Når jeg sier at vi må gjøre det.

Han 2,5år å sitter som ett lys når vi klipper både neglene på tær og fingre etter han har badet :D

Så visst man bare er konsekvent, å ikke gir seg, så skjønner ungne fort at man ikke kommer noen vei med å være umulig.

• 3 uker senere...
Skrevet

Du kan jo friste med å lakere negler etterpå. Min 3-årig hadde for vane å bite negler. Men så lovte jeg å male hennes negler om hun lar de vokse lite, så at de kan klippes og lakeres. Hun sluttet med den dårlige vanen med en gang. Du kan også leke neglesalong. Da datter ikke ville klippe tånegler, erbjød jeg henne å ta fotbad sammen med mamma og stelle føtter. Nå gleder hun seg til våre "spa aktiviteter".

Skrevet

Her er det tvangsklipping...

Fingerneglene går bra, men når jeg skal klippe tåneglene må pappan ha han på fanget og jeg må tviholde i hver fot. Ungen hyler! Vi har prøvd alt vi kan komme på, bortsett fra å klippe tåneglene mens han sover - det må jeg prøve :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...