Gå til innhold

Sover 2-åringen din dupp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår ble 2 i februar, og har til nå sovet en god dupp på rundt 2 timer hver dag.

Men i det siste så har det vært vanskjelig å få han til å sovne i helgene, og i barnehagen har det vært 1-2 ganger i uka han ikke har sovnet.

Denne helga har det vært en kamp, men sovner.

Hvis han ikke sover blir han suuuur, og nesten litt ekstra oppgira og aktiv.

Sover hele natta fra 19 til 6-7.

Hmm, er vel kanskje slutt på denne sovinga snart.

Når sluttet din lille?

Skrevet

Eldste slutta då han var 18 mnd. Om han sov meir en 15 min på dagtid etter det, sovna han ikkje før kl 21-21.30 om kvelden.

Lille er 2 år og 4 mnd. Før jul sov ho 30-45 min 1-2 dagar i veka. Rett over nyttår begynte ho å sove meir i forbindelse med sjukdom. No søv ho framleis 1-2 timar om dagen, + natt frå 19 - 07 ca. Her på onsdag sovna ho ikkje i riktig tid på dagen (pleier å sove ca 13 - 14.30) så vi prøvd å holde ho våken. Ho skreik då frå ca kl 15 til ho sovna på fanget mitt kl 16, så ho er på ingen måte klar for å slutte enno.

Du får eventuelt prøve å la han vere våken i helgene (treng kanskje meir søvn dei dagane han er i bhg?), og heller legge han tidlegare. I ein overgangsperiode la vi storebror ca kl 18, sidan han ikkje heilt klarte å holde seg våken til "normal" leggetid.

Skrevet

2 år denne uka, sover ca 1,5 timer hvis jeg har flaks... Er av og til nede i 40 min.

Skrevet

her soves det fortsatt rundt 1 - 1.5time. natta er fra ca 19-19.15 til ca 6.30. noen uker yngre enn din.

Skrevet

Snart 2,5 år og sover fortsatt en god dupp på alt fra 1 time til 2,5 timer hvis hun er veldig sliten eller syk. Vi har hatt perioder der hun har vært vanskelig å få til å sove på dagen, men det har alltid gått over etter noen dager.

En del barn kan trenge å sove f.eks annenhver dag i en overgangsperiode.

Skrevet

Eldstemann sov på dagen til han var 4 år (!), gjerne 2-3 timer per dag og helst ute i vogna. Du kan tro beina stakk langt utfor vogna etter hvert :) Lillemor er 2 år og 4 måneder, og hun sover ca. 1 time når hun er i barnehagen og 2-3 timer de dagene hun er hjemme.

Skrevet

2 år idag, sover fortsatt på dagen. men nekter å opp i senga, virka ei stund som han var ferdig med luren på dagen, men så begynte han å legge seg på sofaen i stua/sovne i stolen midt på dagen. igår sov han faktisk 2,5 time i stolen i stua.. la oppi dyna hans da.. tror ikke han kommer til å slutte på ei stund ennå, alltid trengt mye søvn.

Skrevet

Nettopp fylt 2 år. Sover best i barnehagen, ofte rundt1-2 timer. Hjemme får vi henne ikke alltid til å sove på dagtid, blir f.eks ofte bare 1 av de 2 dagene i helga. Men har sluttet å "slåss" med henne hvis hun ikke vil. Går som regel bra likevel, men krever en del mer oppmerksomhet og aktivisering utover ettermiddagen og kvelden for å holde koken til sengetid.

Skrevet

Hei :)

Jenta vår sover 1 time på dagen i barnehagen, men ikke hjemme i helgene. Hun sover 12 timer om natta, fra 19-7 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...