Gå til innhold

Hard mage...

lille du:)*gravid*

Anbefalte innlegg

Hei:). Er nå litt over 7 uker, og plages allerede med magen. Har aldri hatt problemer før, det startet vel ca i uke 5/6. Er klar over generelle råd som å drikke mye, bevege seg mye, spise sunt, svinsker, biola som regulerer mage osv..Men er det noen her som har andre tips?? Og kan man ta avføringsmiddel? Vil jo ikke gjøre noe som kan påvirke nurket..

Fortsetter under...

Kosthold er veldig viktig, jeg levde på pølse i lompe i de første mnd da jeg var kvalm og hadde veldig forstoppelse., orket bare å spise det og slet veldig med magen. fra uke 7-8 ca. Men drikk vann og spis frukt og grove brødtyper så hjelper det nok, om du ikke er kvalm da og bare må ha andre ting:)

Velkommen til klubben!Akk..

Svisker hjelper.(Men j r så lei av å spise svisker!URK).

Prøv sviskesaft.Og enda mer effektivt,varm den opp.

Jeg har funnet ut at varm drikke hjelper.Akkurat som det myker opp det i tarmene...jeg tar en skive lime eller sitron i kokende vann.Eller te.Men bl a avføringste anbefales ikke for gravide sa de i helsekosten.

Jeg er ikke flink til å få i meg væske.

Men d m varm væske hjalp faktisk.

Activia youghurt er fint.Men d tok ca 14 dager før det virket.

Og noe j gar kjøpt på helsekosten som heter HUSK, som er psyllium frøskaller.Som er tarmreguleringsmiddel.Helt ufarlig for gravide.Dette blander j i frokostblandingen,juice eller youghurten.

Samt linfrø jeg legger i vann dagen før og har i, gjerne sammen m HUSK.

Lykke til!

Takk for gode råd:)! Her drikker jeg vann til tusen, og det ser ut som det hjelper...Men må visst utrolige mengder til. Kostholdet er normalt og sunnt. Har kvalme fra og til, men ingen oppkast enda heldigvis:).

Skal se det ann noen dager, så får jeg hive meg rundt å prøve rådene hvis ikke det ordner seg:)

Annonse

Heisan,

du har fått mange gode råd av de andre. Dette problemet hadde jeg også, og det handler om å få i seg nok fiber, masse vann og sørge for å være i bevegelse. I tillegg hjelper det med Biola eller Activia (probiotiske melkeprodukter), og legen min anbefalte noe flytende, fæle greier som jeg nå ikke husker navnet på (mot forstoppelse) som er helt ufarlig i graviditet. Jeg fant ut at det var lettere å få det ned hvis jeg blandet det med syrlig juice...

Ja, takk for gode råd:). Er nok sikkert dulphalac, det flytende du snakker om:). Jeg tok meg noe som heter movicol fra jobb- pulver du rører ut i væske og drikker, legene roser dette opp i skyene, alle kan ta det..Men var å leste på felleskatalogen, og der var det så nytt, at det ikke fantes lang erfaring ift gravide..Men nå går det seg kanskje til her..Super vann i bøttevis, hehe:)

Dette problemet hadde jeg også, det begynte vel sånn rundt uke 8 om jeg ikke husker feil. Var helt forferdelig, fullstendig stopp i systemet:o(

Jeg ser du har fått mange råd allerede, men for meg var det ett glass Biola hver kveld som gjorde susen. Den med bringebærsmak er jo til og med god synes jeg:o)

Biola er sunt og får fart på fordøyelsen uten at det er farlig for frøet:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...