Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #1 Skrevet 14. mars 2010 Noen som bruker eller har brukt remeron ( evt annet) mot søvnløshet ( med påfølgende depresjon). Jeg har slitt med store søvnvansker etter jul ( aner ikke hvorfor), og begynte på remeron for en uke siden. Ikke hjulpet ennå.. vil så gjerne blir glad igjen, jeg har så mye godt i livet mitt, men nå sover jeg så lite at alt er bare vondt!!!!!!!!!!! Er ikke gravid altså. Glad for svar.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #2 Skrevet 14. mars 2010 Hei Jeg brukte remeron en periode pga fødselsdepresjon. Gikk først på cipralex men fikk så mye angst av de, derfor fikk jeg remeron så jeg skulle bli roligere. Det som også var bra for meg når det gjaldt remeron var at jeg fikk bedre matlyst, jeg hadde gått ned 12 kilo og klarte ikke å spise. Hvor mye tar du ? Jeg tok 15 mg, en halv tablett. Skulle egentlig øke til 30 mg, men det gjorde jeg aldri. Jeg ble veldig trøtt første tiden, men på en litt ekkel måte, slapp og tung i kroppen og vanskelig å stå opp om morgenen. Men de gjorde ikke at jeg klarte å sovne inn, så jeg tok innsovningstabletter en periode i tillegg, zopiklone. Du kan høre med legen din om du kan bruke det en periode, da får du hvertfall sove om kvelden. Jeg ble helt frisk igjen etter denne perioden ( er 2,5 år siden). Men har fått tilbakefall og begynt med cipralex igjen for 4 mnd siden, da var jeg ufattelig langt nede, utbrent. Vet ikke jeg hvor mye tablettene hjelper, har ikke gitt meg noen aha opplevelse for å si det sånn. Men det er som en krykke for en periode, Mitt beste tips til deg er å begynne med yoga. Det har hjelpt meg mye i prosessen. God bedring! Du blir bra igjen, men det ha tolmodighet.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #3 Skrevet 14. mars 2010 Tusen takk for svaret ! HVor lang tid tok det før remeronen virket mot depresjonen....? Jeg tar 30 mg, har gjort det i 4 dager. sover ikke veldig godt.. Har brukt cipralex før, men aner egentlig ikke om det var de eller andre ting som hjalp den gangen, men prøvde denne gangen men fikk så mye angst av dem at sluttet.. Det hele begynte med en søvnløs natt, så ble jeg redd jeg skulle få en ny søvnløs periode med depresjon - og så kom det.... Jeg er så lei meg for det, og vil bare ut av det KJAPT............. Skal prøve yoga.. Har du flere tips..? igjen tusen takk. Klem
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #4 Skrevet 14. mars 2010 Et det depresjonen eller angsten du føler er det største problemet? Remeron er en rent antidepressiva og hjelper ikke mot angsten i lengen, utenom at du blir litt døsig av den i begynnelsen. Altså, jeg vet ikke helt om hvor lenge det tok før den virket eller om det var den som virket. Legen min anbefalte å ta 30 mg for å få effekt av tabletten, men i stedet for å øke dosen så trappet jeg ned til en halv av en halv tablett og tok det i 6 mnd. Jeg begynte på remeron etter et lite tilbakefall noen mnd etter jeg hadde sluttet med cipralex, så egentlig tror jeg ikke det var remerontabl.som hjalp meg her men at jeg var på vei oppover fra før. Ja, dette ble jo litt rotete. Men uansett, det tar en stund før tablettene virker. Fra 2 uker til rundt 1 mnd og du kan oppleve å bli verre i startfasen, det har hvertfall jeg blitt. Nå har jeg brukt cipralex i 3 mnd og det er først de siste to ukene jeg har merket bedring. Noen dager er fortsatt tunge, men jeg klarer å gå på skolen noen dager, være med ungene, ta mer del i hverdagen, spiser mer og er glad innimellom. Hvordan er tilværelsen rundt deg? Har du noen du kan snakke med og en familie som forstår? Det er viktig med et healende miljø i den vanskelige prosessen du er inne i. Det er utrolig vondt og vanskelig å være deprimert, men du er ikke alene og du kommer til å få det godt igjen. Mitt beste tips er egentlig å godta at du er syk, at det ikke er du som påfører deg selv denne lidelsen men at dine tanker rundt det kan hjelpe deg til å bli fortere bra. Alt som heter skyldfølelse og dårlig samvittighet skal bort og du skal fokusere på at dette går over, men det kan ta tid. Du er bra nok akkurat som du er, også nå når du har det slik. Jeg forstår godt at du har problemer med å få sove, jeg hadde heller ikke fått sove om det ikke var for zopiklone. De kan være vanedannende, men jeg har tatt de hele denne perioden og holder nå på å trappe ned, det går fint når jeg har det bedre. Så snakk med legen din om det, det er viktig å få nok søvn og hvile.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2010 #5 Skrevet 14. mars 2010 takk for svar igjen.. det er rett og slett det at jeg ike får sove som før som gjør at jeg er deprimert - hadde jeg bare fått sove godt ville jeg atter vært et lykkelig menneske. .. jeg har en fantastisk familie og mann, men han er lei har vart siden jul.. selv om jeg har verdens søteste baby på 10 måneder osv osv...... klem HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå