Gå til innhold

Hvilken klesstørrelse bruker dere ca 4 mnd gamle babyer? Og hvor handler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppis er ca 6 kg og 61 cm, men vi må bruker 68 i klær fordi hun er så lang i ryggen.

Jeg har funnet ut at klærne på Lindex er små i str, vi har bodyer derfra i 68 som nesten er for små. Mens name-it bodyer i 62 passer godt enda.

Hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3,5 mnd gutten min. ca 60 cm lang og 6 kg. her e han lang i føttern så der blir probleme. bruke ca str 62 til snart 68. hennes og maurits bodyer blir fort små. liker ganske godt bodyene på cubus. har vertfall fynnet ut at ellos ikke har bukser til bleiebabyer. buksa alt for lita og gensern alt for stor.

Skrevet

Gutten min er større enn deres og vi bruker 74 i body. H&M er små, Name -It er fin i str. Men den beste så langt er en ullbody fra Janus (Har dem på coop obs bl a). Vi fikk en i fødselsgave i str 60. Tok den i bruk før jul og bruker den ennå! Helt utrolig at den fortsatt passer. Den er nok tøyelig. Gutten er straks 5 mnd. Ellers så bruker vi 68 i bukse, men trenger litt større oventil. Han er 70 cm og snart 9 kg.

Skrevet

Ja, hvor vi handler hen da.. Kjøpt ull og sånn på Babycomfort. Dresser og gensere har vi mest fra Name-it og H&M

Gjest eelis+kian
Skrevet

Gutten min var 62 cm lang på 4mnd-kontrollen. Da brukte han 74 i bodyer og 62 i bukser, hehe... Bruker enda 74 i bodyer, men er oppe i 68 i bukser :-) Han er akkurat 5 mnd i dag.

Skrevet

Gutten min er 2.5 mnd og bruker 68 og 74.. Han var nesten 7 kilo og 61 cm da vi var å veide han 2 mars. H&M har småe klær likens Lindex, Han er god og rund veldig stor i overkroppen, Cubus og name it er valget her siden dem har romslige str..

Skrevet

Vesla er 7 mnd nå, men hun har egentlig alltid fulgt "riktig" størrelse. Altså brukte str 56 til hun var ca 2 mnd, så str 62 fra ca 2-4 mnd, så str 68 fra ca 4-6 mnd og nå bruker hun str 74 og kommer nok til å bruke det et par måneder til. Så hun begynte altså med str 68 når hun var rundt 4 mnd gammel. Har kjøpt mest klær til henne i Name-it serien (stor i størrelsen), på H&M (små i størrelsen) og litt på Cubus. Kjøper lite på Lindex og KapHal fordi jeg ikke liker stilen deres og passformen deres så godt.

Skrevet

Lillegutt på 4,5 måned er heller ikke så stor, ca 6,5 kg og 64 cm lang. Han er lang i ryggen, så størrelse 68 er akkurat passe nå i bodyer, mens jeg fortsatt kan bruke 62 i bukser.

Jeg har tidligere fnyst av mødre som påstår passform er et tema på babyklær, men har oppdaget at det nok er noe i det... Jeg har arvet masse merketøy av en venninne, og de passer godt fordi de er smale i modellen, eks. Petite Bateau, Nordlie, Mexx osv. H&M er også bra og kan som oftest vaskes på 60 grader (men små størrelser), mens Coop Friends, Cubus, Lindex og Kappahl er for vide (brede og korte bodyer og bukser). Jeg har også fått NameIt i gave, og det er praktiske klær som passer bra. Men hvor får jeg kjøpt det?

Skrevet

Snuppa her er omtrent like stor som HI sin.

Hun bruker 68 i bodyer, 62-68 i strømpebukser og bukser. Det meste er vel fra H&M.

Kjøpte en joggedress på lindex her om dagen, å den måtte hun ha str.74 i

Har en nameit ullbody i str 62 å den passe fortsatt godt.

Skrevet

Hm, lillegutt her er jo den minien i forhold til deres babyer.. Han er 8 mnd, og bruker fremdeles 68 i str, men de fleste klærne der synger på siste verset da, så må nok snart begynne med 74.. Som deres barn bruker nå, som er 4 mnd.. hm, hm

Skrevet

Hvor stor er han da? Vesla på 7 mnd bruker fortsatt litt i str 68, men mest stre 74. Hun var ca 7900g og 69 cm på 6-mnds kontrollen når hun egentlig var 6,5 mnd. Hun er bitte litt over gjennomsnittet stor jente (mellom gjennomsnittstreken og den streken over), og jenter er jo ofte litt mindre enn gutter. Hun er i hvertfall mindre enn noen av brødrene var på samme alder.

Skrevet

Gutten min på snart 4 mnd var 64 cm og 7 kg på 3 mnd kontrollen. Jeg kjøper st74 til han for han er lang i ryggen og jeg tørker alt babytøy i tørketrommel. Noen merker, bla Polarn og Pyret, Name It og H/M har litt større størrelser så der kan jeg fint bruke 68 litt lengre.

Skrevet

gutten min er 4,5 mnd... bruker str. 74 og 80.. han veier 8,5 kilo da, og er lang... har klær fra alle butikker... men det varierer på størrelsen... hm er små i str, lindex er normal og kapphal og cubus er store synes jeg.. men sikkert forskjellig fra barn til barn...

jenta mi var nesten 8 mnd når hun brukte disse størrelse... snakk om å ha forskjellige barn... hehe

Skrevet

Bruker str.62-68, varierer litt fra merkene. Jeg kjøper ikke noe i 62 lenger, men har litt som passer ennå. Name it sine bodyer/sparekebukser er lange, så de har jeg kunnet brukt lenger, enn sparkebuksene fra hm.

Så størrelsene varierer veldig fra merke til merke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...